اقتصادتهران: با هدف ارائه خدمات آسان، سریع، امن و با کیفیت و توسعه بانکداری دیجیتال، مدیرعامل بانک پارسیان از محصولات جدید الکترونیک بانک پارسیان رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، طی مراسمی با حضور کوروش پرویزیان مدیرعامل، اعضای هیاتمدیره، معاونین و مدیران بانک و گروه مالی پارسیان از سامانه باشگاه مشتریان، سامانه پارس، خانه پارسیان، همراه بانک پارسیان، سامانه پرداخت مستقیم قبوض و خدمات ویژه رونمایی شد.
پرویزیان در این مراسم با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه به بانکداری الکترونیک و دیجیتال، گفت: بانک پارسیان همسو با تنوع نیازمندیهای مشتریان و هم راستا با آخرین تکنولوژیهای روز دنیا محصولات به روز و نوینی را در صنعت بانکداری به مشتریان خود ارائه داده است.
مدیرعامل بانک پارسیان با تاکید بر اینکه تحول و توسعه بانکداری الکترونیک در جامعه نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا میکند، افزود: بانک پارسیان به عنوان بانکی پیشرو و پیشگام در تولید جدیدترین محصولات بانکی و بانکداری الکترونیک، هم راستا با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب وکار، گامهای موثری برداشته است و از این رو تمام تلاش خود را برای خدمترسانی هر چه بهتر به شهروندان انجام میدهد.
جعفری معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان نیز با تاکید بر اینکه هماکنون تکنولوژی در دنیا روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: استفاده از ابزارها، اپلیکیشنها و نرمافزارها در دنیا و ایران جا افتاده و توسعه یافته و امروزه کودکان ما در حال کار و بازی با تبلتها هستند و نمیتوان از آنها انتظار داشت در آینده برای کارها و امور بانکی خود به شعب بانکها مراجعه کنند.
جعفری ادامه داد: بسترها و زیرساختهای بانکداری نوین در بانک پارسیان فراهم شده است. توسعه زیرساختهای نرمافزاری و سختافزاری باعث شده خدمات شرکتها به شدت وابسته به سیستمهای الکترونیکی شوند و تصور تجارت موثر بدون حضور فناوری اطلاعات تصوری بجا نیست، گواه این ادعا نیز رتبههای بالای شرکتهای مربوط به فناوری اطلاعات در میان شرکتهای برتر دنیا است.
وی با اشاره به فاصله قابل توجه بانکداری الکترونیک ایران با کشورهای توسعه یافته گفت: در ایران خدمات بانکی روی بسترهایی چون موبایل و کیف پول در حال توسعه است که در این بخش کشور نیازمند ورود خدمات و فناوریهای جدید است.
معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان تاکید کرد: تاثیر آی تی در حوزه فعالیتهای بانکی بسیار بیشتر است و این موضوع در کشورهای اول دنیا نیز مطرح است و از ابزارهای مدرن بانکداری استفاده میشود.
جعفری توسعه خدمات و ابزارهای بانکی به صورت سیار را ضروری دانست و افزود: ارائه خدمات راحت، امن، سریع و کار بر روی ایجاد شعبههای هوشمند از جمله مواردی است که در معاونت فناوری اطلاعات بانک پارسیان دنبال میشود.
وی به معرفی باشگاه مشتریان بانک پارسیان پرداخت و گفت: باشگاه مشتریان ابزاری برای ارتباط موثر مشتری با بانک در راستای ارتقا وفاداری مشتری و ارائه خدمات نوین به مشتری است.
جعفری هدف از راهاندازی باشگاه مشتریان را خلق مزیتهایی علاوه بر خدمات متعارف بانک به مشتریان وفادار و خوشحساب، ایجاد تعامل دو جانبه و مستقیم با مشتریان، تشویق مشتریان جهت جمعآوری امتیاز و استفاده از خدمات خاص آن و تشویق مشتریان به استفاده از بانکداری الکترونیکی برشمرد. باشگاه مشتریان بانک پارسیان قابلیت جذب مشتریان غیرپارسیانی را داشته و این مشتریان نیز میتوانند از امتیازات این باشگاه بهرهمند شوند.
وی ارائه خدمات گروه مالی بانک پارسیان در باشگاه مشتریان را یک نقطه قوت در این باشگاه دانست.
معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان به دیگر سامانه طراحی شده در بانک پارسیان اشاره کرد و گفت: “سامانه پارس” یکی از منحصر به فردترین سامانههای طراحی شده در بانک پارسیان است. این سامانه روی فعالیت مشتریان ویژه تمرکز کرده و بر پایه مدیریت وجوه مشتریان طراحی شده است.
جعفری ادامه داد: در این سامانه مشتری میتواند حسابهای خود را دستهبندی کرده، ساختار سازمانی و کاربر خاص تعریف کرده و به هر شخص دسترسی مورد نظر را اعطا کند. انجام امور مربوط به چک و انواع گزارشهای خاص این سامانه از نقاط قوت آن است که مشتری را تا حد زیادی از حضور در شعبه منفک میکند.
وی تاکید کرد: این سامانه میزان اعتماد و وابستگی مشتری به بانک را افزایش داده و هماکنون بانک پارسیان این سامانه را برای چهار مشتری بزرگ راهاندازی کرده است و ده مشتری نیز در نوبت نصب این سامانه قرار دارند.
معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان به محصول دیگر بانک پارسیان اشاره کرد و گفت: “خانه پارسیان” دیگر محصول بانک پارسیان است که منطبق بر استراتژی سادهسازی و ارائه خدمات راحت و سریع به مشتریان به صورت کاملا انحصاری طراحی شده و به مشتری در گرفتن رمز از درگاههای غیرحضوری کمک میکند. این سامانه بر اساس اطلاعات قبلی که از مشتری در سیستم ثبت کرده پس از چککردن شماره تلفنهمراه، شماره کارتهای ثبت شده، رمز دوم و تایید یک پروتکل از پیش تعیین شده به مشتری رمز درگاههای غیرحضوری اینترنت بانک، تلفنبانک و همراه بانک را واگذار میکند.
وی همچنین در ادامه نیز به تشریح محصولات جدید دیگر همچون؛ نسخه جدید همراه بانک پارسیان، سامانه پرداخت مستقیم قبوض، انتخاب اسکناس در خودپردازها، خدمات ویژه و سامانه پردازش ابری بانک پارسیان پرداخت.
دیدگاه ها بسته هستند.