×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از نرم افزار موبایلی جشنواره شمسه مبتنی بر هویت بومی

تهران اکونومی: طی مراسمی از نرم افزار شبکه اجتماعی موبایلی شمسه برای نخستین بار در حوزه خاورمیانه به عنوان یک نرم افزار موبایلی مبتنی بر هویت بومی با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایوان شمس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی مراد امین وند مسوول کانون های فعالان مجازی درباره این نرم افزار اظهارکرد: امروز مهمترین افزار در دسترس مردم شبکه های اجتماعی موبایلی هستند وحدود ۴ ساعت از ۲۴ ساعت زمان مردم در کشور به استفاده از این نرم افزارها سپری می شود.

وی افزود: دلیل فراگیرشدن شبکه های اجتماعی موبایلی ظرف مدت دو سال ارزان بودن، سریع بودن و در دسترس بودن گوشی های همراه است. این در حالی است که مهمترین دغدغه خانواده ها درخصوص فضای مجازی ارایه محتوای سالم و ایجاد بستر داخلی برای شبکه های مجازی است .

مسوول کانون های فعالان مجازی با بیان اینکه در نگرش فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران فضای مجازی یکی از اولویت های فضای فرهنگی است، خاطرنشان کرد: شبکه موبایلی شمسه برای اولین باردر حوزه خاورمیانه مبتنی بر هویت بومی طراحی شده است و از ایده پردازی تا عملیاتی شدن آن تنها یک سال زمان برد.

وی قابلیت های موبایلی این شبکه اجتماعی را در حال حاضر ارسال ویدیو، صدا و تصویر متن عنوان کرد و گفت: بااین امکانات استفاده کنندگان از این شبکه ها می توانند ارتباط محاوره ای داشته باشند ودر مرحله بعدی اشتراک گذاری کتاب و مقالات و زمینه نرم افزاری دسکتاپ و وب بیس فراهم می شود.

وی همچنین از وجود استیکرهای غیراخلاقی و ضد انسان محور شبکه های اجتماعی واتس آپ، لاین و تلگرام انتقاد کرد و گفت: در شمسه موبایل استیکرهایی مبتنی بر هویت خانواده محور و فرهنگی محور طراحی شده است و در آینده تلاش می کنیم تا طراحی برچسب ها توسط خود مردم و با نام آنها در شبکه شمسه قرار گیرد.

وی یکی دیگر از ویژگی های مهم نرم افزار شمسه را عدم نگهداری اطلاعات افراد در این شبکه عنوان کرد و گفت: واقعیت آن است که طراحان شبکه های اجتماعی همچون واتس آپ که میزبانی آن با آمریکاست و تلگرام و وایبر که میزبانی آن دست رژیم صهیونیستی است و یا وی چت که توسط چینی ها و یا لاین که توسط ژاپنی ها میزبانی می شود، میلیاردها دلار خود را رایگان وارد این شبکه های اجتماعی نکرده اند، بلکه اهداف فرهنگی خاصی را در این خدمت رسانی پیگیری می کنند اما ویژگی شمسه موبایل آن است که هیچ نوع اطلاعاتی از افراد در این نرم افزار باقی نمی ماند و سعی شده به نحوی برنامه ریزی شود که اطلاعات افراد قابل دسترسی نباشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches