اقتصادتهران: بیمه ایران ازطرح جدید بیمهنامه شخص ثالث این شرکت به مناسبت ایام ا… دهه فجر رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران،محمد حیدری عضو هیات مدیره ومعاون فنی بیمه ایران در آیین رونمایی از این طرح اعلام کرد: بیمه ایران در راستای انجام تکالیف قانونی و حمایت از حقوق بیمه گزاران و اطلاع رسانی شفاف و کامل در این حوزه، مدیریت بیمههای اتومبیل را مکلف کرده تا در طرح جدید بیمه نامه شخص ثالث، اطلاعات مورد نیاز بیمه گزار را به طور شفاف وکامل درج نماید.
حیدری افزود: فردی که بیمه نامه شخص ثالث را خریداری میکند باید به وضوح میزان حق بیمه پرداختی به شرکت بیمه، تعهدات بیمه نامه و مراحل دریافت خسارت را در اختیار داشته باشد.
معاون فنی بیمه ایران با اشاره به ظرفیت بالای بیمه ایران در ارائه طرحهای نوین گفت: ویژگیهای نسخه جدید، استفاده از نوآوری نوین گرافیکی، منطبق شدن طراحی بر اساس قانون جدید شخص ثالث، درج اطلاعات فردی بیمه گزار، درج مشخصات خودرو، نحوه محاسبه حق بیمه ومیزان تخفیفات اعمال شده در حق بیمه برای عدم خسارت به طور مستقل است.
عباس فراشیانی مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات خوب و تاثیر گذار بیمه ایران در تسهیل فرآیند پرداخت خسارت به زیان دیدگان گفت: بیمه ایران در جهت کوتاه وساده سازی اعلام و پرداخت خسارتهای جانی ومالی رانندگان وسائط نقلیه اقدام به حذف مدارک غیر ضروری از پروندههای خسارتی نموده است.
فراشیانی در ادامه حذف داغی وحذف چک را از دیگر این اقدامات برشمرد وافزود، پرداخت خسارت به صورت الکترونیکی به حساب شبای زیان دیدگان در حال انجام است و کارشناسان واحدهای خسارت آموزش های لازم در این زمینه را گذرانده اند تا با ایجاد وحدت رویه وساده سازی مکانیزم پرداخت خسارت به طور ساده به زیان دیدگان فراهم شده باشد.
وی همچنین گفت در بیمه ایران در بیش از ۵۰ درصد مواقع، احراز هویت زیان دیدگان برای دریافت خسارت به وسیله کارت شناسایی انجام میشود و ارائه سند مالکیت خودرو برای دریافت خسارت ضرورت ندارد.
فراشیانی یادآور شد: زیان دیدگان و بیمه گزاران میتوانند با شماره ۰۹۶۶۸ تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیاز خود برای دسترسی به مراکز پرداخت خسارت و شعبه
دیدگاه ها بسته هستند.