×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از سامانه حقوق شهروندی در نظام سلامت

اقتصادتهران: رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از رونمایی سامانه حقوق شهروندی در نظام سلامت در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا محمد حسین سالاریان زاده روز دوشنبه در نشست خبری وزارت بهداشت افزود: در این سامانه الکترونیک همه اطلاعات مرتبط با حقوق شهروندی شامل ۱۱ مصداق حقوق شهروندی در حوزه سلامت, ۹۰ تکلیف وزارت بهداشت در این حوزه و ۲۷۰ عبارت کلیدی به عنوان شاخص تکالیف وزارت بهداشت در این زمینه بارگذاری می شود.

وی در پاسخ به ایرنا درباره مهمترین شاخص های حقوق شهروندی در حوزه سلامت گفت: عدالت و عدم تبعیض, احترام به مردم و حقوق خاص تقسیم بندی شده و همه ابعاد جسمی, روانی, اجتماعی و معنوی مرتبط با سلامت را در بر می گیرد.

سالاریان زاده افزود: در سامانه علاوه بر دسترسی مردم به اطلاعات مربوط به حقوق سلامت می توانند شکایات و پیشنهادهای خود را مطرح کنند ضمن اینکه این سامانه به سامانه شکایات ۱۹۰ وزارت بهداشت و اتوماسیون وزارت بهداشت مرتبط می شود.

وی اضافه کرد: در منشور حقوق شهروندی که آذر ۹۵ از طرف رئیس جمهوری ابلاغ شد در بند الف به حق حیات, سلامت و کیفیت زندگی اشاره شده که موضوع اصلی تکالیف وزارت بهداشت است.

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: بعد از تدوین و ابلاغ حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهوری، همه دستگاه‌ها موظف شدند، مسئولیت ها و عملکرد خود را در این زمینه تبیین کنند و به اطلاع مردم برسانند.

وی افزود: می شد به صورت کلی و شعاری به مردم گزارش کرد که حقوق شهروندی در حوزه های مختلف رعایت شده است اما برای اینکه امکان ارزیابی دستگاه‌های بالادستی، مردم و رسانه ها فراهم باشد، وزارت بهداشت شاخص های حقوق شهروندی را در حوزه سلامت مشخص کرده و در سایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت در معرض دید مردم قرار می دهد تا امکان ارزیابی عملکرد وزارت بهداشت فراهم شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches