×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونق کسب و کار در بستر شبکه ملی اطلاعات

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از پروژه های شرکت ایرانسل در دهه مبارک فجر با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بستر شبکه ملی اطلاعات شاهد شکوفایی همه حوزه ها هستیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی با اشاره به اینکه در زمان آغاز طراحی شبکه ملی اطلاعات، افزایش سرعت و کیفیت و امنیت کاربران در این شبکه مد نظر بود، افزود: امروز در قالب این شبکه بحث ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار مطرح است.

وی خاطر نشان کرد: اتفاقات چند ماه اخیر در شرکت ایرانسل پس از رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت و متعاقب آن بهره برداری از فاز دوم این شبکه در دهه فجر نشان می دهد تحول بزرگی ایجاد شده است.

دکتر واعظی افزود: در گذشته زمانی که در خصوص شبکه ملی اطلاعات صحبت می شد استنباط عمومی محدودیت بود که خوشبختانه استقبال فعلی از این شبکه نشان داد که دیگر هیچ کس این احساس را ندارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در تلفن همراه نیز همچون شبکه ملی اطلاعات رفع نیاز کاربران مد نظر بود، گفت: امروزه تلفن همراه کاربرد دیگری یافته، و از این رو کارهای مقدماتی در زمینه دولت همراه شروع شده و به خوبی پیش می رود و با رونمایی از فاز نخست دولت الکترونیک در آینده نزدیک به دنبال دولت همراه هستیم تا تمام خدمات دولت الکترونیک را برروی تلفن همراه برای هموطنان ارائه کنیم.

دکتر واعظی در ادامه با اشاره به حرکت دنیا به سمت اینترنت اشیاء اظهار داشت: اینترنت اشیا تحول عظیمی بوجود خواهد آورد و بخش قابل توجهی از زندگی انسان را هوشمند خواهد نمود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت ایرانسل در زمینه اینترنت اشیا اظهار داشت: همچنان که ایرانسل روی این موضوع کار کرده و پروژه ارائه داده است باید سرمایه گذاری بر روی اینترنت اشیا افزایش یابد و اپراتورها با شبکه گسترده ای که در سراسر کشور دارند وارد مقدمات کار آن شوند.

دکتر واعظی با اشاره به اقدامات ایرانسل در زمینه توسعه TD-LTE در ۱۳۲ شهر کشور گفت: کار بزرگی انجام گرفته و بخشی از نگرانی ما در زمینه دسترسی در شبکه ملی اطلاعات را برطرف کرده است.

وی ارائه نسل ۴ و بالاتر در ۳۵۰ شهر کشور را نیز گام بسیار مهمی برشمرد و گفت: افزایش استفاده از دیتا در ماههای اخیر پس از رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات از توفیقات شما است که در عین حال نشان دهنده آمادگی ملت در استفاده از خدمات ارائه شده نیز می باشد از این رو باید سریعتر کار کنیم.

وزیر ارتباطات همکاری ایرانسل با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را نیز از دیگر اقدامات خوب این شرکت عنوان کرد و گفت: این اتفاق یک روش خوب است و توصیه می شود تمام شرکت های بزرگ به آن عمل کنند و به جای اینکه هم کارها را خودشان انجام دهند به برون سپاری و استفاده از شرکت های خصوصی بپردازند که هم به اشتغال جوانان کمک می کند و هم برای خود شرکت صرفه اقتصادی به همراه دارد.

دکتر واعظی همچنین از توسعه بازار ICT در کشور خبر داد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم بازار ICT بین ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به جمعیت و اقبال مردمی و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه باید برای رسیدن به بازار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی تلاش کرد.

دکتر واعظی در عین حال افزایش استفاده از دیتا را موجب گسترش بازار ICT دانست و گفت: هر چه این بازار توسعه یابد اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه که اولویت دولت نیز به شمار می رود، افزایش می یابد و در نتیجه جوانان می توانند با حضور در کشور درآمد خوبی کسب کنند.

دکتر واعظی در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات دیگر حرف و تبلیغ نیست اظهار داشت: این شبکه حرف نیست بلکه اقدام و عمل است و در روزهای گذشته و در تمام مراسم بخش خصوصی و دانشگاهی در این زمینه گزارش ارائه دادند و به این موضوع اذعان کردند که اقبال مردم به افزایش استفاده از محتوای داخل و ترافیک داخلی نشان دهنده این واقعیت است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات از ابتدا علاقه مند به کار و عمل بوده است و قضاوت را به مردم می سپارد.

دکتر واعظی همچنین هدف از ایجاد این شبکه را ایجاد بستری پاک و امن برای رفع نیازهای مردم در داخل کشور با قیمت ارزان برشمرد و گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی در سه سال گذشته به سرعت سایت های غیر اخلاقی کاهش یافته و معتقدیم باید کمتر از اینهم کمتر شود.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان و مدیریت ایرانسل در ارائه خدمات متنوع اظهار داشت: توفیقات حرفه ای ایرانسل نتیجه همبستگی مدیران و کارکنان این مجموعه است.

گفتنی است در این مراسم از ۱۲ پروژه اقدام و عمل ایرانسل رونمایی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches