×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونق دوران طلایی گردشگری در منطقه آزاد کیش با محوریت بخش خصوصی

اقتصادتهران: در شرایطی که به وجود آوردن شور و نشاط ملی توسط مسئولان و دست اندرکاران کشور مورد تاکید دست اندرکاران اجرایی کشور قرار گرفته است، ایجاد فضایی سالم جهت تکریم و حفظ حقوق مادی و معنوی مسافران و گردشگران، بهره‌ برداران کشتی‌ها و شناور‌های تفریحی در مناطق آزاد با رعایت قوانین و مقررات ابلاغی از سوی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند در به وجود آوردن این فضای شور و نشاط کمک شایانی نمایند.

به گزارش اقتصادتهران، در این میان، اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند نقش بسیار مستقیم و اثرگذاری بر رونق و توسعه این منطقه داشته باشد به طوری که بر اساس دستور العمل‌های تدوین شده که قبلا از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، مراکز تفریحی طبق مجوز صادر شده باید نسبت به پذیرش مسافران با در نظر گرفتن ظرفیت‌های اعلامی اقدام کنند.

این در حالی است که اکنون بیش از هر زمان دیگری، عزم مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای جذب توریست و گردشگری اعم از داخلی و خارجی جزم است. اعلام آمادگی منطقه آزاد کیش برای برگزاری کنفرانس‌های و نشست‌های مهم اقتصادی و سیاسی نظیر آنچه در برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال به خوبی اتفاق افتاد از یکسو و تسهیل شرایط برای ورود گردشگر به این منطقه آزاد همزمان با آب و هوای دلپذیر این روزهای کیش، همگی نویدبخش روزهای طلایی در این جزیره را می‌دهد.

در همین زمینه، رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از جذب گردشگر خارجی به عنوان عامل ارتقا کیفیت خدمات مراکز گردشگری در جزیره کیش یاد کرده و معتقد است از آنجا که گردشگری به‌عنوان یک منبع درآمد در تجارت جهانی و عامل مهمی در تنظیم تراز پرداخت‌ها و ارزآوری مطرح است از این رو برای رشد و توسعه کیش، باید بر روی جذب گردشگر خارجی متمرکز شویم.

به نظر می‌رسد، برقراری خط مستقیم میان کیش و سایر کشورهای همسایه و نیز حوزه خلیج فارس نظیر آنچه درباره ایران- کیش روی داد، بتواند به همگرایی در زمینه توسعه ورود گردشگر به کیش راهگشا باشد.

در این راستا بدون شک، برگزاری رویدادهای جذابی نظیر سمینارها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی با هدف جذب گردشگر خارجی به جزیره کیش بسیار مهم و حایز اهمیت است ضمن آن که بر از نقش محوری بخش خصوصی برای یاری رساندن در این مهم نمی‌توان به راحتی گذشت.

به عبارت دیگر، نقش غیر قابل انکار و اثر گذار بخش خصوصی در تکمیل زنجیره گردشگری برای جزیره کیش بسیار مهم بوده و این بخش در کنار حمایت و پشتیبانی بخش دولتی خواهد توانست به وظیفه اصلی خود در این راستا بهتر عمل نماید.

به طور حتم ارتقای کیفیت خدمات مراکز گردشگری، با کمک و توان بخش خصوصی، عامل ذیقیمتی در توسعه بخش گردشگر به کیش بوده و این امر با افزایش کارایی و اثربخشی بخش خصوصی پر رنگ تر خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches