×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
روند افزایش قیمت طلا در جهان ادامه خواهد یافت

کارشناسان می گویند با وخامت اوضاع اقتصادی و تنش های ژئوپلیتک جهان ،روند جهانی قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

شبکه پنجم تلویزیون فرانسه درگزارشی درباره افزایش قیمت طلا در بازار های جهانی اعلام کرد با نابسامانی اوضاع اقتصادی در برخی اقتصادهای مهم جهان ، دوباره طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. قیمت طلا از چند ماه پیش به طور محسوسی روند افزایشی در پیش گرفته است.

بهای هر اونس طلا از ماه ژوییه امسال تاکنون به حدود ۱۳۳۴ دلار رسیده است. از نظر درصدی قیمت طلا از اول ژانویه تاکنون حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است. اما با این حال قیمت طلا با قیمت پایین آن درسال ۲۰۰۹ فاصله زیادی دارد. در سال ۲۰۰۹ با توجه به آنکه سال بحران مالی و اقتصادی در جهان بود قیمت هر اونس طلا به زیر ۱۰۰۰ دلار رسید.

کارشناسان یکی از دلایل افزایش قیمت طلا را افزایش تنش های ژئوپلیتیک بین روسیه و اوکراین، سوریه ،عراق و حمله اخیر اسرائیل به حماس در نوار غزه می دانند.

میزان تولید طلا به عنوان عنصری که میزان آن در جهان ثابت است در سال ۲۰۱۲ به دو هزار و ۷۰۰ تن رسید. با این میزان تولید در جهان پیش بینی می شود تا ۱۶ سال دیگر ذخیره معادن طلا در جهان پایان یابد. چین از نظر تولید طلا در مقام نخست جهان قرار دارد. بعد از چین به ترتیب استرالیا و آمریکا قرار دارند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches