×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
روزهای خوب فرهنگ و گردشگری

اقتصادتهران: فرهنگسرای اشراق این روزها میزبان جشنواره ای تحت عنوان “ایران ما” است. جشنواره ای با حال و هوایی شاد و متفاوت کهدر آن اقوام مختلف ایرانی هر کدام با آداب و رسوم خاص خود درسیاه چادرهای عشایری تا ششم شهریورماه منتظر دیدار علاقه مندان به رسوم کهن ایران زمین هستند. اقوام ترکمن، قشقایی و گیلکی از استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان، گیلان، خراسان بزرگ، آذربایجان و یزد از جمله ی شرکت کنندگان در این جشنواره، محصولات غذایی و لباس هایمحلی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. موسیقی محلی همراه با بازی‌های سنتی هیجان انگیز نیز در فضا طنین انداز می شود.

در یکی از شبهای برگزاری این جشنواره،بخشی از فعالیتهابه همّت نمایندگان راهنمایان گردشگریبرخی استانها و به بهانه برگزاری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری درایرانانجام شد. جشن ازدواج نمادین یکی از راهنمایان گردشگری استان کرمان، خانم اوین صفری با حفظ تمام سنت‌های مراسم ازدواج در ایل قشقایی نگاه همگان را خیره کرد.

حضور محمد امیری رودان، فعّال محیط زیست و مبلّغ جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران، از دیگر اتفاقات مهم این مراسم بود که توسط راهنمایان گردشگری رقم خورد.

او اهل استان هرمزگان است و پیش از این بارها با دوچرخه ایرانگردی و جهانگردی را تجربه نموده، اما این بار قرار است بعنوان سفیر فرهنگی ایران و کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور راهی قاره اروپا شود. مقدمات این سفر فرهنگی از تیرماه ۱۳۹۴ آغاز شده و به زودی با گذر از مرز ترکیه وارد مرحله جدیدی میشود.

او قصد دارد در این سفر با راهنمایان گردشگری، دانشجویان رشته‌های زبان فارسی و ایران شناسی و ایرانیان مقیم هر کشور دیدار و در خصوص جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران و اهداف برگزاری کنوانسیون جهانی بهمن ۱۳۹۵ در ایران به آنها اطلاع رسانی کند. شناساندن فرهنگ مهمان نوازی ایرانیان، ترسیم چهره واقعی ایران و دعوت از مردمان دیگر کشورها برای سفر به کشورمان از دیگر اهداف او است.

روی جعبه های نصب شده بر روی موتور سیکلت، لوگوی کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور و شعار و لوگوی کمپین کنوانسیون جهانی نوشته شده است. ایران، با آغوشی باز و تاریخی پر رمز و راز، جهانیان را به تماشا فرا می‌خواند.

نویسنده: مینا مهدی‌نیا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches