×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
روزانه ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی کشته می شوند

اقتصادتهران: رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: روزانه ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی کشته می شوند.

به گزارش مهر، سردار تقی مهری در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی، اظهارداشت: تا پایان سال ۹۵ ، چهار میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده اند که این تعداد هزینه های زیادی برای کشور در بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته نیروی انتظامی قرار داریم و شعار این هفته «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» است، افزود: مهمترین ظرف توسعه کشور امنیت است و امنیت به قدری در همه ابعاد اهمیت دارد که در هر پروژه ای چه اقتصادی، چه سیاسی و چه اجتماعی باید لحاظ شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در این جلسه که به یاد قربانیان سوانح ترافیکی برگزار شده به دنبال این هستیم که همه دست به دست هم بدهیم و با هماهنگی یکدیگر یک پویش مبنایی را در کشور راه اندازی کنیم و تا نوروز ۹۷ این پویش را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی این پویش کاهش تلفات سوانح راهنمایی و رانندگی است، افزود: از همه کسانی که به عنوان نخبه و پیشکسوت در جامعه اثرگذار هستند و همچنین افرادی که به نوعی قربانی حوادث راهنمایی و رانندگی قلمداد می شوند می خواهیم ما را در این پویش سراسری یاری کنند.

سردار مهری افزود: شعار ما از امروز این است که «به احترام آنها که دوست داریم و دوست مان دارند با احتیاط رانندگی کنیم» این شعار هر راننده ای است که در کشور رانندگی می کند امیدواریم بتوانیم از طریق این پویش سراسری در ارتقای فرهنگ ترافیک و پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی موثر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آماری که از سال ۷۷ در اختیار پلیس قرار دارد، گفت: تاکنون ۴۰۲ هزار و ۲۵۹ نفر جان خود را از دست  داده اند تا پایان سال ۹۵ نیز چهار میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی مجروح و معلول شده اند. بنابراین همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای جلوگیری از تصادفات اقدام کنیم چرا که همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از بین ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی که در حال حاضر در کشور فعال است بخش اعظمی از آن برای مصدومان تصادفات رانندگی اختصاص داده شده و بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد کسانی که در طول هفته در بیمارستان بستری می شوند قربانیان حوادث راهنمایی و رانندگی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصلی ترین عامل تصادفات راهنمایی و رانندگی عامل انسانی است، افزود: در بررسی تصادفات سه عامل جاده، خودرو و راننده نقش اساسی دارند. همچنین امداد و نجات و شرایط محیطی نیز بر افزایش تعداد مصدومان و متوفیان اثرگذار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches