true
اقتصادتهران: رئیس جهاددانشگاهی گفت: روابط عمومیها باید توانمندیهای جهاد را به خوبی بشناسند تا بتوانند این توانمندیها را در سه حوزه فرهنگ، علم و فناوری و آموزش را به نحو احسن به جامعه معرفی کنند. به ویژه موضوع اعتدالگرایی در مسائل فرهنگی که اساس دین ماست، باید در دانشگاهها تبلیغ شود.
به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی امروز ۱۴ تیر ماه در سومین گردهمایی مدیران و رابطان خبری واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با شعار “فرهنگ جهادی، تولید دانش بنیان، آموزش تخصصی برای اشتغال بر بال روابط عمومی عمل گرا” که به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی انگیزه شکلگیری ساختار مشابه جهادسازندگی که به توسعه زیرساختهای اصلی کشور کمک کند، ایجاد شد که از همان جا بود که نهادی تحت عنوان جهاددانشگاهی شکل گرفت که وظیفه اصلی آن پایلوتسازی در کشور است.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی نهادی است که می تواند در حوزههای فعالیتهای فرهنگی، فناورانه و آموزش های تخصصی الگوسازی کند و در اساسنامه آن نیز این حوزهها گنجانده شده و تلاش ما این است که این اقدامات شاخص را در تمام واحدهای جهاددانشگاهی به انجام برسانیم.
رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: عدهای در کشور جهاددانشگاهی را رقیب خود میدانند که باید تلاش کنیم این دیدگاه از بین برود. جهاد دانشگاهی مجموعهای است که با حداقل امکانات و با روحیه جهادی اقدامات بزرگی را در کشور به ثمر رسانده است. عدهای دیگر نیز ما را به ویژه در حوزه علم و فناوری مزاحمی برای منافع خود میدانند، زمانی که محصول و خدمات این افراد در کشور وارداتی باشد، مسلما میان اقدامات ما و آن ها تزاحم ایجاد شود. عده ای نیز هنوز باور به توان ملی ندارند و گمان میکنند مشکلات ما باید توسط غرب حل میشود.
طیبی اضافه کرد: روابط عمومیهای واحدهای جهاددانشگاهی باید با فرهنگسازی تلاش کنند تا این مشکلات خللی در مسیر حرکت این نهاد ایجاد نکند.
“دهه پیشرفت و عدالت” با دانش بنیان اداره کردن کشور محقق میشود
وی با اشاره به اینکه تبلیغ علم و فناوری برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ضروری است، عنوان کرد: برخی مدیران سیاسی کشور از الزامات اداره دانش بنیان کشور آگاهی کاملی ندارند، در حالی که بنا بر بیانات مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت، با دانش بنیان اداره کردن جامعه حاصل میشود.
طیبی با اشاره به افزایش شادابی و نشاط در جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: روابط عمومیها باید در بدنه سازمان زمینه شادابی و نشاط را فراهم کنند.
وی با تاکید بر ضرورت وجود فعالیتهای روابط عمومی و اقدامات بازاریابی به طور همزمان، یادآور شد: هم باید به فعالیت های روابط عمومی توجه شود و هم به موضوع بازاریابی. روابط عمومی ها باید از ابزارهای برندسازی حداکثر استفاده را داشته باشند و مراقبت نمایند تا شأن این نهاد در تبلیغات و بازاریابی حفظ شود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=84762
false
true