×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
روابط تجاری ایران و روسیه وارد مرحله جدیدی می شود

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از ضرورت همکاری ایران و روسیه در شرایط کنونی خبر داد و گفت: الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه امشب (دوشنبه، ١٧ شهریور) برای امضای یادداشت تفاهم اقتصادی وارد تهران می شود.

علی ماجدی در نخستین روز یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه با یادآوری این که روابط ایران و روسیه از دیرباز روابط دوستانه و نزدیک بوده است، افزود: پس از دیدار رئیس جمهوری ایران و روسیه در بیشکک روابط دو کشور وارد مرحله تازه ای شده است.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که در دو ماه گذشته یادداشت تفاهم همکاری در زمینه اقتصادی، فنی و تجاری بین وزیران نفت دو کشور ایران و روسیه امضا شد، تصریح کرد: با امضای این یادداشت تفاهم، مرحله تازه ای از توسعه روابط میان دو کشور شکل گرفت.

وی ضمن تشکر از همکاری هیئتهای ایرانی و روسی در این اجلاس درباره کمیته های ۶ گانه آن اظهار کرد: کمیته انرژی، حمل و نقل، کمیته همکاری صنعتی،تجاری، مرزی و انتظامی و استاندارد، کمیته های همکاریهای فناوری، ارتباطات، آموزشی، فرهنگی و گردشگری و ورزشی، پزشکی و محیط زیست، کمیته همکاریهای کشاورزی، کمیته مالی، بانکی و سرمایه گذاری و کمیته هماهنگی و تهیه یادداشت تفاهم، ۶ کمیته برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک هستند.

ماجدی با اشاره به این که طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه عصر سه شنبه (١٨ شهریورماه) به امضای وزیران نفت ایران و روسیه می‌رسد، تصریح کرد: در شرایط حاضر ضروری است که ایران و روسیه بیشتر با هم همکاری کنند.

به گزارش شانا، کمیته های ۶ گانه کمیسیون مشترک ایران و روسیه هم اکنون وارد بحثهای تخصصی شدند و قرار است متن نهایی این کمیته ها عصر امروز در کمیته هماهنگی و یادداشت تفاهم به جمع بندی برسد و متن نهایی آن در اختیار آقایان زنگنه و نوواک قرار گیرد.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches