×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
روابط تجاری ایران و’ آسه آن’ در سال ۲۰۱۷

اقتصادتهران: برخی رسانه های آسیایی گزارش دادند: روابط تجاری ایران و اتحادیه جنوب شرق آسیا’ آسه آن’ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته به گونه‌ای که حجم این روابط از ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی حدود ۲٫۶۳ میلیارد دلار رسید که سهم صادرات ایران ۸۰درصد افزایش داشت.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبر آسیا به نقل از فایننشال تریبیون، دراین مدت میزان صادرات ایران به این کشورها ۱٫۲۸ میلیارد دلار و واردات از این اتحادیه ۱٫۳۴ میلیارد دلار بوده است.

اتحادیه جنوب شرق آسیا ‘آسه آن’ سازمان اقتصادی- سیاسی شامل کشورهای مالزی، اندونزی، برونئی، فیلیپین، میانمار، لائوس، کامبوج، تایلند، میانمار و سنگاپور با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر است.

شبکه خبر آسیا این اطلاعات رابه نقل ازنشریه ‘فایننشال تریبیون’ بازتاب داد و نوشت: آمار ارائه شده حاکی از رشد ۸۰ درصدی در صادرات ایران به آسه آن و افزایش ۳۷ درصدی واردات ایران از این اتحادیه دردوره هشت ماهه ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل دارد.

طبق این گزارش، تایلند بزرگترین شریک تجاری ‘آسه ان’ با ۶۱۹ میلیون دلار بوده که این رقم شامل ۲۴ درصد از کل روابط تجاری ایران با این اتحادیه اقتصادی تشکیل می دهد.

پس از آن سنگاپور با ۴۸۷ میلیون دلار دومین شریک تجاری ایران درآسه آن بوده که این رقم ۱۰ درصد نسبت به روابط تجاری دوجانبه سال ماقبل افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش فایننشال تریبیون، روابط تجاری ایران و مالزی در مدت مذکور با افزایش ۶۹ درصدی به رقم ۴۸۶٫۵ میلیون دلار رسیده که این رقم برای اندونزی و ویتنام نیز به ترتیب ۴۸۵ و ۳۲۵ میلیون دلار بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches