true
اقتصادتهران: تعیین مزیتهای رقابتی هر سازمان بخش مهمی از استراتژیهای بازاریابی آن سازمان را تشکیل میدهد.
سیدفرید میرموسوی، عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی که به مناسبت برگزاری هفتمین دوره این سخن میگفت با بیان این مطلب افزود: امروزه و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در سازمانها و جامعه، کاهش هزینهها و ایجاد تمایز در ایجاد مزیت رقابتی بسیار حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: استراتژیهای مبتنی بر هزینه پائین مستلزم آن است که محصولات با استاندارد یکسانی با سایر رقبا تولید و ارائه شوند چرا که با این سیستم سازمانها قادر خواهند بود با تولید محصولاتی با قیمت پائینتر، ارزش بیشتری را به مشتریان اعطا نمایند.
میرموسوی در ادامه با اشاره به اینکه در رویکردها و استراتژیهای مبتنی بر ایجاد تمایز شرکتها سعی میکنند محصولاتی متمایز از سایر محصولات رقبا به مشتریان خود عرضه نمایند ادامه داد: در واقع ایجاد ارزش در کالا از طریق منحصربهفرد بودن آن ایجاد میشود.
وی با بیان اینکه استفاده از فنآوریهای جدید و انحصاری و بکارگیری شیوههای نوین در بازاریابی دیجیتال در این رویکرد بسیار حیاتی است افزود: برای موفقیت این استراتژی، سازمانها باید تلاش نمایند به مشتریان خود بقبولانند که در ازای هزینهای که برای محصول پرداخت میکنند، چیزی متمایز با سایر کالاها دریافت میکنند.
عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی در ادامه بیان داشت: در سالهای اخیر بازار خدمات و فروش کالا بهمانند سایر صنایع رقابتیتر شده است و در این بین تغییرات مستمر در بازار، توسعه فنآوری اطلاعات، جهانیشدن و افزایش بهرهوری در عملکرد بنگاههای اقتصادی در افزایش فشارهای رقابتی در بازارهای مختلف نقش داشتهاند.
وی ادامه داد: در چنین بازارهایی، کسب موفقیت مستلزم دارا بودن استراتژیهای بازاریابی مناسب در هر بازار هدف است. یک استراتژی کارآمد و مناسب به عنوان یک راهنما در فعالیتهای بازاریابی عمل نموده و مدیران بازاریابی را در دستیابی به اهداف سازمانی یاری میکند.
میرموسوی با بیان اینکه وجود یک چشمانداز و ماموریت روشن و شفاف نیاز واقعی سازمانهای امروزی است افزود: سازمانها باید نسبت به محیطی که در آن به فعالیت میپردازند، اشراف کامل داشته باشند و روند تغییرات آن را به همراه نظارت بر واکنش سایر رقبا، مدنظر قرار دهند و در این راستا است که روابطعمومیها ناگزیرند با توجه به ارتباط مداوم مابین سازمان و مخاطبان، بین توانمندیها و فرصتها و نیز تهدیدات محیطی هماهنگی لازم را برقرار سازند و با توجه به این عمل درباره شیوه پاسخگویی به نیازهای هر یک از بخشهای بازار با ارایه مشاورههای موثر به سایر بخشهای سازمان در تصمیمگیریها و سیاستگذاریهای کلان بازاریابی به ایفای نقش بپردازند.
وی در پایان با بیان اینکه روشها و ابزارهای مختلفی وجود دارند که سازمانها با کمک آنها میتوانند استراتژیهای بازاریابی خود را بهبود و توسعه دهند اظهار داشت: این روشها و ابزارها در کنار تحلیل اطلاعات محیط درونی و بیرونی سازمان، استراتژیهای مناسبی در هر وضعیت را به سازمان پیشنهاد میدهند.
سیدفرید میرموسوی، عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=166389
false
true