×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رفع مشکل قطعی آب در روستاهای سمنان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان با اشاره به اینکه اکنون به۱۷ روستای این استان با تانکر آبرسانی می شود، گفت: رفع مشکل کم آبی در مناطق روستایی استان به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته اعتبارات عمرانی استان سمنان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بود که به صورت قطره چکانی اعتبار محدودی به این شرکت تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: در برخی مناطق این استان با حفر چاه و لوله های انتقال می توان برای روستانشینان آبرسانی کرد اما به دلیل نبود اعتبار کافی این امر مهم محقق نمی شود.

وی تصریح کرد: وضعیت کمبود آب در مناطق شرق استان سمنان به خصوص در بخش کالپوش شهرستان میامی نگران کننده است و لازم است با تخصیص اعتبار برای رفع این چالش مهم مردم منطقه اقدام کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون روستاهایی در جنوب منطقه کلاته خیج شهرستان شاهرود، منطقه قشلاقی شهرستان های میامی و سمنان با جمعیت نزدیک‌ به هزار و ۵۰۰ نفر با کمبود شدید آب مواجه هستند که به صورت نوبتی به این مناطق با تانکر آبرسانی می شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۴ به ۵۶ روستا و در سال ۹۵ به ۳۸ روستای استان سمنان با تانکر آبرسانی می شد که این آمار با توجه به بهبود شرایط آبرسانی در حال کاهش است.

وی با بیان این که در سال ۹۲ نزدیک به ۲۷۲ روستا و ۵۰ آبادی در استان سمنان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ این تعداد به ۲۸۴ روستا و ۲۷۲ آبادی افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، به روستاهای کویری استان مانند سرکویر، فرینو، حجاج، خارتوران اشاره کرد و گفت: آبرسانی با تانکر به این روستاهای دارای بیش از ۸۰۰ نفر جمعیت به طور متناوب هفته ای یک بار با تانکر و در روستای کوه زر سمنان به صورت موردی انجام می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches