×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
رعایت نکردن مسائل بهداشتی عامل اصلی شیوع آنفولانزای مرغی

اقتصادتهران: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به معدوم سازی بیش از یک میلیون قطعه مرغ در این استان، علت درگیری واحدهای مرغداری با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را رعایت نکردن مسائل بهداشتی عنوان کرد.

شهرام موحدی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تشریح کرد: فقدان بهداشت، حمل و نقل های بی برنامه و رفت و آمدهای بدون حساب و کتاب به مرغداری ها موجب ابتلای به آنفولانزای مرغی شده که برای جلوگیری از بروز آن واحدهای پرورش پرندگان باید همه موارد بهداشتی مرتبط را به صورت کامل رعایت کنند.

وی با اشاره به وجود ۲۲ میلیون قطعه پرنده در استان اصفهان افزود: نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ آلوده به منظور جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این استان معدوم شد و با توجه به آغاز موج دوم این بیماری از آذر ماه، تلاش شبانه روزی برای مقابله با آن در جریان است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: گلپایگان از نظر ابتلا به این بیماری در جایگاه نخست است و البته شهرهای شمالی استان نیز به علت نزدیکی به استان قم (که به شدت درگیر این بیماری بوده) متاثر شدند.

او به معدوم سازی ۲۷۰ هزار قطعه مرغ در کاشان و ۴۰ هزار قطعه در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: چهار واحد مرغداری در شهرستان کاشان و یک واحد مرغداری در آران و بیدگل درگیر بیماری شده بودند که همه مرغ ها به طور کامل معدوم شده است.

موحدی اضافه کرد: آنفولانزای فوق حاد پرندگان یک معضل جهانی است و هم اکنون ۶۰ کشور جهان از جمله کشورهای های همسایه درگیر این بیماری هستند که مالکان واحدهای پرورش پرندگان تنها با رعایت موارد بهداشتی می توانند از آن در امان بمانند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches