×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۲۸ درصدی تجارت خارجی ایران

کارنامه تجارت خارجی ایران در بهار امسال نشان می‌دهد که عملکرد تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷٫۸ درصد بهبود یافته است.

مجموع صادرات غیرنفتی و واردات ایران در بهار امسال نسبت به سال گذشته پنج میلیارد و ۲۷۴ میلیون دلار افزایش داشت و به رقم ۲۴ میلیارد و ۲۴۵ میلیون دلار رسید که سهم صادرات غیر نفتی از این رقم ۱۱میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار و واردات ۱۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار بوده است.

این ارقام نشان می دهد که صادرات غیر نفتی ایران در این مدت ۲۰٫۵۳ درصد و واردات کشورمان هم ۳۵٫۶۳ درصد افزایش یافته است.

بنا بر گزارش گمرک، مجموع تجارت خارجی ایران در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیون دلار بود که ۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون دلار به صادرات غیر نفتی و ۹ میلیارد و ۱۳۳میلیون دلار هم به واردات اختصاص داشت.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده، متانول و قیر نفت بوده و عمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه بوده اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم ۶ درصدی از کل ارزش واردات، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب با سهم سه درصدی، برنج با ۳ درصد، ذرت با ۲٫۸۶ درصد و کنجاله سویا با ۲٫۴۱ درصد اختصاص دارد و عمده صادرکنندگان کالا به ایران هم در بهار امسال امارات متحده عربی، چین، هند، ترکیه و کره جنوبی بوده اند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches