×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۸ درصدی بودجه وزارت بهداشت

اقتصادتهران: مدیر کل بودجه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال ۹۷ با هشت درصد رشد به ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید،سقف درآمد اختصاصی بیمارستان ها نیز حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده که در عمل حداکثر ۱۶ هزار میلیارد تومان آن محقق می شود.

مسعود ابوالحلاج روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سلامت ایرنا درباره بودجه سال آینده وزارت بهداشت افزود: بودجه کل دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی و بودجه ستادی وزارت بهداشت در سال ۹۷ در لایحه بودجه سال ۹۷ حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به بودجه امسال حدود هشت درصد رشد دارد.

وی گفت: بخش عمده این بودجه صرف پرداخت حقوق و هزینه های جاری وزارت بهداشت می شود و اجرای برنامه های توسعه ای در لایحه بودجه سال ۹۷ برای وزارت بهداشت در نظر گرفته نشده است.

مدیر کل بودجه وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت برنامه های زیادی برای بیمارستان سازی و توسعه مراکز خدماتی دارد اما بودجه عمرانی وزارت بهداشت در سال ۹۷ نسبت به امسال با حدود ۴۸درصد کاهش به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است که برای ایجاد طرح های بیمارستانی و مراکز بهداشتی-درمانی جدید کافی نیست.

ابوالحلاج اضافه کرد: انتظار داشتیم در لایحه بودجه حداقل بودجه هزار میلیارد تومانی پزشک خانواده به دو هزار میلیارد تومان معادل ردیف بودجه سال های گذشته برسد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و برای اجرای برنامه پزشک خانواده با حدود هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی گفت: مشکل دیگر تامین اعتبار لازم برای پرداخت حقوق نیروهای جدید است، امسال حدود ۱۱هزار نفر نیروی جدید و سال گذشته نیز حدود ۱۶ هزار نفر نیروی جدید در وزارت بهداشت استخدام شدند که برای پرداخت حقوق آنها حداقل باید هزار میلیارد تومان به ردیف بودجه وزارت بهداشت برای پرداخت حقوق این نیروها اضافه شود.

مدیر کل بودجه وزارت بهداشت افزود: در لایحه بودجه سال ۹۷ هیچ ردیف بودجه جدیدی از جمله از درآمد حاصل از افزایش مالیات و عوارض بر سیگار یا سایر کالاهای آسیب رسان دیده نشده است و مالیات و عوارض این کالاها نیز افزایش نیافته است.

ابوالحلاج در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره بودجه طرح تحول سلامت توضیح داد: ردیف ۴۸۰۰ میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها برای اجرای این طرح در سال ۹۷ به ۳۷۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است، ضمن اینکه در سال ۹۶(سال جاری) نیز با وجود تصویب همین رقم( ۳۷۰۰ میلیارد تومانی) هنوز حتی یک ریال از آن به وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

وی گفت: ردیف دیگری که برای اجرای طرح تحول سلامت در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد، سهم وزارت بهداشت از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است؛ رقم آن ۴۵۰۰ تومان است که بدون رشد، همین رقم در بودجه سال آینده وزارت بهداشت تکرار شده است بنابراین بودجه های طرح تحول سلامت نه تنها اضافه نشده بلکه به شدت کاهش یافته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches