×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۷۰ درصدی صادرات نفت ایران به آسیا

اقتصادتهران: خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: واردات نفت خام چهار مشتری اصلی ایران از این کشور در ژانویه (دی-بهمن) گذشته، نسبت به ژانویه ۲۰۱۶ ۷۰ درصد افزایش یافت.

رویترز بر اساس آمارهای دولتی و اطلاعات به دست آمده از ردیابی کشتی ها اعلام کرد چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه ژانویه روی هم یک میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند که ۶۷٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرد.

با این همه، حجم واردات نفت این چهار کشور از ایران در ماه گذشته به کمترین سطح در ۶ ماه گذشته رسید و برای سومین ماه متوالی در مقایسه با رکورد رزانه یک میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در اکتبر (مهر-آبان) پارسال کاهش پیدا کرد.

وزارت بازرگانی ژاپن سه شنبه اعلام کرد، واردات نفت این کشور در ماه ژانویه ۷٫۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ افزایش یافت و به ۲۰۹ هزار و ۳۱۹ بشکه در روز رسید.

واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه بیش از سه برابر نسبت به ژانویه ۲۰۱۶ افزایش یافت و به ۵۵۴ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز رسید و برای نخستین بار از نوامبر (آبان-آذر) گذشته، چین را پشت سر گذاشت.

ماه میلادی گذشته واردات نفت کره جنوبی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ با بیش از ۲ برابر افزایش، به ۴۷۸ هزار و ۳۲ بشکه در روز رسید و با پشت سر گذاشتن چین، به دومین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا تبدیل شد.

یک منبع صنعتی به رویترز گفت: مجموع صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه فوریه (بهمن-اسفند) به بازارهای جهانی مانند اروپا به بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز می رسد که در مقایسه با ماه پیش از آن افزایش دارد.

به نوشته رویترز، کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ژانویه گذشته ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز بود.

یکی از پیامدهای اجرای برجام افزایش صادرات نفت ایران بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches