true
اقتصادتهران: باتوجه به نامگذاری سال ۱۳۹۷ به نام «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، بیمه آرمان اهداف و برنامههای خود را در راســتای تحقق این شعار مهم تدوین کرد و مهم ترین راهبرد خود در سالجاری را بر فروش بیمههای خُرد متمرکز کرد و با استقرار نظام جامع مالی و فنی و رعایت اصول حرفهای و اصلاح پرتفوی و ایجاد ترکیب پرتفوی مناسب و متوازن؛ به دنبال بهینه کردن سهم خود در بازار بود.
در همین راستا، شرکت بیمه آرمان حدود ۸۳ هزار فقره بیمه نامه در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ صادر و بیش از ۳٫۰۵۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل۶۰ درصد رشد داشته است. طی این مدت، خسارت پرداختی نیز بیش از ۸۳۶ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد نشان میدهد. نسبت خسارت این دوره نیز معادل ۲۷ درصد است که در مقایسه با سال قبل۱۱ واحد کاهش دارد. بیمه آرمان همچنین در سال ۹۶ بیش از ۳٫۰۰۳ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که در مقایسه با سال قبل ازآن ۳۵ درصد رشد داشته است. همچنین مجموع خسارت پرداختی این شرکت در سال ۹۶ بیش از ۲٫۱۵۳ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال قبل از آن، ۴۳ درصد رشد نشان می دهد که وقوع دو مورد خسارت زلزله استانهای خراسان شمالی و کرمانشاه علت این افزایش بوده است. نسبت خسارت سال ۹۶ نیز معادل ۷۳ درصد بود که در مقایسه با سال قبل از آن چهار واحد رشد داشت. تعیین تکلیف و پرداخت بخش عمدهای از تعهدات معوق زیاندیدگان رشته ثالث و درمان و بدهیهای مالیاتی شرکت و عوارض قانونی، وصول بخشی از مطالبات معوق شرکت از شرکتهای خودروساز و شفاف شدن حسابهای فی مابین با بیمهگذاران بزرگ از اهم اقدامات و فعالیتهای این شرکت در سال ۹۶ بود.
تلاش میشود در سال جاری با حمایت سهامداران، ثبت افزایش سرمایه این شرکت به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال انجام شود و با اجرای بخشهایی از برنامه راهبردی در خصوص تقویت زیرساختهای فنآوری اطلاعات، شفافیت مالی موثرتر، گسترش شبکه فروش و چابکسازی هرچه بیشتر شعب و نمایندگیها و ورود به عرصههای جدید بیمهگری حضور موثرتری در بازار بیمه داشته باشیم.
مسئولیتهای اجتماعی
بیمهآرمان در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی در دو حادثه ناگوار زلزلۀ بجنورد و کرمانشاه در سال۹۶ به صورت فعال ظاهر شد و ضمن ارسال اقلام و کمکهای انساندوستانه به مناطق زلزله زده و توزیع آنها در میان آسیب دیدگان، بلافاصله با اعزام تیمهای کارشناسی و فنی به مناطق، به بررسی و ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده از زلزله اهتمام ورزید و خسارت زیاندیدگان را در موعد مقرر پرداخت کرد.این شرکت در همین زمینه، با هدف توسعه فضای کسب و کار، برای نخستین بار به برگزاری رویداد استارتاپی در صنعت بیمه اقدام کرد که طی آن نخبگان و دانشجویان باخلاقیت خود، ایدههای جدیدی برای تحول در فرآیندهای بیمه ارائه کردند که عملیاتی شدن آنها میتواند نقـطه عطفی در ارائه محصولات بیمهای،کاهش هزینهها و سرعت عمل در ارائه خدمات بیمهای باشد.
اهم اقدامات انجام شده :
- تشکیل کمیته وصول مطالبات و انجام اقدامات قانونی با تهیه و ثبت اظهارنامهها، لوایح دفاعیه، دادخواستها و شکایات لازم در مراجع قضایی، پاسخگویی به شکایات مطروحه علیه شرکت و حضور در جلسات رسیدگی مراجع قضایی که منجر به وصول بخش عمدهای از مطالبات به میزان ۹۵۲ میلیارد ریال گردیده است (ایران خودرو، سایپا، مسکن، هواپیمایی ماهان و …)
- راه اندازی مدیریت تحقیق و توسعه به منظور طرح ریزی و پیاده سازی فرآیندهای کسب و کار، بازنگری و تدوین آییننامههای مورد نیاز شرکت متناسب با الزامات بیمه اعم از آئین نامه حدود اختیارات در صدور و خسارت، بازیافت و …
- انعـقاد قرارداد با شـرکتهای بین المللی خارجی و سایر بیـمهگران اتکایی جـهت پوشش خـسارتهای فاجعه آمیز بزرگ و افزایش ظرفیت پذیرش ریسک شرکت
- تقویت حوزه رسیدگی به شکایات اعم از حضوری یا کتبی
- اجرایی شدن کد یکتا در صدور و خسارت و ماده ۱۸ بیمه نامه شخص ثالث
- صدور الکترونیکی بیمه نامههای مسافرتی خارج از کشور و حوادث دفترچهای
- تمدید و استعلام نرخ الکترونیکی بیمهنامه های شخص ثالث و بدنه و معرفی نامه درمان
- استعلام خسارت الکترونیکی بیمه نامهها اعم از درمان، شخص ثالث و بدنه
- راه اندازی VOIP و CRM جهت مدیریت ارتباط تلفن ساختمانهای ستادی و ارتباط با مشتری
- بروزرسـانی سامانه آموزش مجازی LMS به صورت روزانه و بارگزاری بیش از ۲۰۰ مقاله پژوهشی جـهت بهرهبرداری پرسنل و نمایندگان
- استفاده از بسترهای الکترونیکی جهت کنترل عملیات دریافت حق بیمه از طریق PC-POS
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=140402
false
true