×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۳.۸ درصدی تولید صنایع بورسی در فروردین ۱۴۰۲

اقتصادتهران:‌شاخص تولید و فروش شرکت‌های  صنعتی  بورسی در فروردین ماه سال۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۳.۸ و ۴.۷ درصدی مواجه شده است.

به گزارش اقتصادتهران، مرکز پژوهش ‎های مجلس در گزارشی به پایش و بررسی بخش حقیقی اقتصاد ایران در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در بخش صنعت و معدن پرداخت.

تحلیل روند رشد بخش صنعت از جنبه‌های مختلف، عاملی کلیدی در تحلیل‌های خرد و کلان اقتصادی و یکی از ارکان تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد است. شاخص‌ تولید بخش صنعت به‌دلیل تأثیر نوسانات سطح فعالیت صنعت بر بخش‌های دیگر اقتصاد، به‌عنوان یک شاخص مهم اقتصادی کوتاه‌مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.در فروردین ماه سال ،۱۴۰۲ شاخص تولید و فروش شرکتهای صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۳.۸ و ۴.۷ درصدی مواجه شده، اما نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش رشد منفی ۱۴.۲ و ۳۴.۹ درصدی داشته است. این کاهش، مطابق انتظارات حاکی از کاهش فعالیت‌های بخش صنعت در تعطیلات فروردین ماه است. طبق روال دوره‌ای در فروردین ماه اکثر رشته فعالیت‌های بخش صنعت با کاهش شاخص روبرو بوده اند.

براساس یافته‌های این گزارش، طی فروردین ماه سال ۱۴۰۲، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۳.۸ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۱۴.۲ درصدی مواجه شده ‌است. در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین ۱۵ گروه صنعتی بورسی، ۱۱ گروه، افزایش در شاخص تولید و ۴ گروه، کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده‌اند. گروه های «خودرو و قطعات»، «لاستیک و پلاستیک» و «محصولات فلزی بجز ماشین‏‌آلات و تجهیزات» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته‌فعالیت‌های «چوب و کاغذ» و «فلزات پایه» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

همچنین طی فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، رشته‌فعالیت‌های «کک و پالایش»، «سایر کانی غیرفلزی» و «شیمیایی (بجز دارو)» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید و رشته فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «خودرو و قطعات» و «غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches