×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۳.۷ درصدی اقتصاد ایران

اقتصادتهران: بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را ۳.۷ درصد اعلام و پیش بینی کرد اقتصاد ایران در سال جاری رشد ۱ درصدی داشته باشد.

بانک جهانی در گزارش «دورنماهای اقتصاد جهانی» که اواخر این هفته منتشر شد آمارهای برآوردی خود از رشد اقتصادی ایران در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ را اصلاح کرد.

این نهاد بین المللی که در ژانویه سال ۲۰۱۵ رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۱۴ را ۱٫۵ درصد اعلام کرده بود در گزارش جدید خود میزان رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۴ را به بیش از دو برابر افزایش داده و اعلام کرد ایران در این سال رشد ۳٫۷ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۵ نیز ۰٫۹ درصد بود که در گزارش این هفته این رقم به ۱ درصد افزایش داده شده است.

بانک جهانی در گزارش ژانویه ۲۰۱۵ رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۱۶ را نیز ۱٫۹ درصد پیش بینی کرده بود که بر اساس جدیدترین پیش بینی ها اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۶ رشد ۲ درصدی را تجربه خواهد کرد.

در بخشی از این گزارش به تولید نفت ایران اشاره و تاکید شده حتی با حصول توافق هسته ای ایران در کوتاه مدت نمی تواند تولید نفت خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهد اما در بلندمدت امکان آن وجود دارد.

بر اساس این گزارش ایران در وهله اول می تواند ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز به تولید خود بیفزاید که در نتیجه باید انتظار داشت قیمت نفت همچنان در سطحی پایین باقی بماند.

این گزارش همچنین برآورد کرده است که ایران ۲۰ میلیون بشکه نفت را ذخیره کرده که پس از لغو تحریم ها می تواند به بازار نفت سرازیر کند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches