×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۳٫۷۵ برابری توسعه فضای سبز منطقه ۲۰

تهران اکونومی: شهردار منطقه ۲۰ گفت: میزان توسعه و افزایش فضاهای سبز شهری در این منطقه جنوبی رشد ۳٫۷۵ برابری نسبت به یک سال گذشته داشته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، منصور کتانباف با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته عملیات احداث ۱۱۲٫۵هکتار فضای سبز شهری آغاز شد که با این احتساب، نسبت توسعه فضاهای سبز شهری این منطقه جنوبی نسبت به یک سال گذشته، رشد ۳٫۷۵ برابری داشته است.

کتانباف افزایش سرانه های فضای سبز را از اولویت های مدیریت شهری تهران و در راستای ارتقاء محیط زیست شهر برشمرد و ادامه داد: ایجاد ۱۶ بوستان و ده ها قطعه فضای سبز در منطقه ۲۰ با هدف بهره گیری از اراضی بلا استفاده، انجام شد تا علاوه بر زیباسازی سیمای عمومی شهر، دسترسی شهروندان به تفرجگا ه های شهری افزایش یابد.

وی حاشیه بزرگراه های آزادگان، شهید آوینی، شهید کریمی، امام علی(ع)، شهید رجایی و بوستان های عطریاس، هلال احمر، فیروزآبادی را از جمله فضاهای سبز تازه احداث شده عنوان کرد و افزود: به منظور بهره مندی ساکنان روستاهای محدوده حریم منطقه ۲۰ از امکانات رفاهی، توسعه فضاهای سبز و تفرجگاهی در این محدوده نیز انجام شده که احداث بوستان های شهدای قلعه نو، قمی آباد، قاسم آباد، زمان آباد و محمودآباد، و دو مسیر باغ راهی در این راستا بوده است.

کتانباف با اشاره به اینکه توسعه فضاهای سبز شهری همچنان در دستور کار است گفت: در سال ۹۴ نیز نیمی از بودجه حوزه امورشهری منطقه به احداث فضای سبز و بوستان اختصاص دارد که ساخت بوستان هایی از جمله باغ مینیاتوری، خانواده، توسکا و قدس از جمله آنها هستند.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان یادآور شد: در نهضت درختکاری پایان سال ۹۳ نیز حدود ۱۷۴ هزار نهال با مشارکت شهروندان در محدوده شهری و حریم غرس شد تا علاوه بر ترویج فرهنگ کاشت نهال، بهسازی فضاهای سبز موجود و توسعه فضاهای سبز خانگی، حساسیت نگهداشت فضای سبز شهری در شهروندان ایجاد شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches