اقتصادتهران: بر اساس اعلام بانک صادرات، فرآیند روبه رشد کمی و کیفی خدمات الکترونیک این بانک بیش از پیش با استقبال مشتریان مواجه شده و در همین خصوص تعداد کارتهای مجازی صادره این بانک در پایان فروردین ماه ۱۳۹۶ نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته ۳۵ درصد رشد را رقم زده است.
بنابر اعلام بانک صادرات ایران، با توجه به رویکرد این بانک برای بسط و توسعه زیرساختهای بانکداری الکترونیک، تدابیر لازم در این راستا اتخاذ شده که در نتیجه اقدامات به عمل آمده شاهد رشد ۳۵ درصدی تعداد کارتهای مجازی را شاهد هستیم.
این بانک در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و کاهش در هزینه و وقت مشتریان امکان صدور کارت مجازی(Virtual card) را برای اشخاص حقوقی فراهم ساخته که با استقبال ذینفعان مواجه شده است. این کارت بنا به درخواست شرکتها، سازمانهای دولتی و غیردولتی دارای حساب حقوقی یا دولتی نزد بانک و به منظور تسهیل در واریز وجه به این حسابها صادر میشود.
براین اساس بانک برای اینگونه اشخاص کارت ۱۶ رقمی مجازی تعریف میکند که از طریق آن اشخاص طرف تعامل با شرکتها و سازمانها قادر هستند تراکنش انتقال کارت به کارت را با استفاده از دستگاههای خودپرداز، پایانههای فروش، اینترنت بانک و همراه بانک انجام دهند.