اقتصاد تهران
شماره خبر : 249431
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
اقتصاد تهران

رشد صد درصدی سودآوری در بیمه کوثر

اقتصادتهران: مدیرعامل بیمه کوثر از رشد 100 درصدی این شرکت در سودآوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، ابوالفضل خدادادی، مدیرعامل بیمه کوثر در نشستی صمیمانه با خبرنگاران که صبح امروز در محل هتل ارم تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، گفت: روند فعالیت‌ و سودآوری در شرکت بیمه کوثر صعودی است و امید می‌رود این روند تا نیل به اهداف از پیش تعیین شده ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه رضایت مشتریان و سودآوری، از اهداف اصلی شرکت محسوب می‌شود، تصریح کرد: استراتژی شرکت به اشخاص وابسته نیست و بر این اساس با هر تغییری که در کادر مدیریتی به وجود می‌آید به دلیل کار تیمی شرکت، استراتژی آن دستخوش تغییر به وجود نمی‌آید.

مدیرعامل بیمه کوثر با بیان آن که حق بیمه تولیدی 4100 میلیارد تومان و خسارات پرداختی 1800 میلیارد تومان است، یادآور شد: در حال حاضر سرمایه شرکت 1680 میلیارد تومان است که یکی از برنامه‌های آتی شرکت افزایش سرمایه یا از محل آورده نقدی سهامداران و یا تجدید ارزیابی‌ها به شمار می‌رود.

خدادادی با اشاره به آن که سال گذشته شرکت بیمه کوثر 780 میلیارد تومان سود شناسایی کرد، اظهار داشت: برای امسال 1600 میلیارد تومان سود در نظر گرفته شده که تا بحال 950 میلیارد تومان آن محقق شده است.

رضایت ذی‌نفعان و سودآوری شرکت با کاهش مطالبات سررسید شده، تقویت سیستم‌های مدیریت ریسک، تفویض اختیار، نواوری در ارائه محصولات جدید، توسعه بازارهای جامعه هدف، بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری، تهیه سود و زیان به تفکیک سرپرستی‌‌های استانی، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا و کیفی‌سازی شبکه فروش از اهم اهداف و برنامه‌های شرکت است.

وی تصریح کرد: طبق طرح تحول و حرکت راهبردی بیمه کوثر (طرح تحرک) اصول سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی و نظارت در ستاد شرکت سازماندهی و اختیارات حداکثری به سرپرستی‌های استانی تفویض می‌شود. همچنین مدیران سرپرستی‌ها و شعب بر اساس عملکرد نمایندگان اختیارات را به آن‌ها واگذار و نظارت خود را قوی‌تر کنند.

مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر جدیت بیش‌ازپیش در شناسایی، جذب و توسعه بازارهای جامعه هدف و کم‌ریسک، گفت: شایسته است معاونان، مدیران و شبکه همکاران هم‌زمان سه موضوع افزایش سهم از بازار، سودآوری و رضایت مشتریان را مدنظر قرار دهند که این مهم در فضای رقابتی امروز با خلاقیت، افزایش کیفیت خدمات، چابکی، تعامل و پاسخ‌گویی درست، درخور و به‌موقع محقق خواهد شد.

آقادادی مدیریت ریسک صحیح بیمه‌گری را یکی از عوامل مهم در انتخاب بازار دانست و گفت: برای کنترل خسارت‌ها، حوزه‌های فنی و اتکایی باید شناخت کافی از شرایط بازار، ارائه نرخ متناسب با شرایط و نیز تمهیدات لازم برای کنترل و نگهداری ریسک‌های پذیرفته‌شده را داشته و با دقت پیگیری و اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تمایز در خدمات باید رسیدگی به پرونده‌های زیان‌دیدگان در کمترین زمان ممکن انجام شود به‌گونه‌ای که بیمه‌گذار حلاوت و شیرینی دریافت پوشش بیمه‌ای را در زمان مناسب حس کند.

مدیرعامل شرکت نیروی‌انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی هر شرکت و خالق ارزش‌ها معرفی کرد و افزود: انتظار دارم مدیران شرکت به موضوع جذب، ارتقا و نگهداشت کارکنان و نمایندگان حرفه‌ای توجه کنند.

ابوالفضل آقادادی ضمن تشریح عملکرد 12 ساله شرکت یاداورشد: بیمه کوثر فعالیت خود را در سال  1389 با سرمایه اولیه به مبلغ 400 میلیارد ریال آغاز کرده است و طی پنج مرحله سرمایه خود را به مبلغ 16هزار میلیارد و 885میلیون ریال افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه حق‌بیمه تولیدی شرکت در 6ماهه نخست سال 1401 از مرز 41 هزار میلیارد ریال عبور کرد، افزود: در این دوره فروش شرکت بیمه کوثر با 56 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 41هزار و 585میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل شرکت از افزایش نسبت توانگری مالی شرکت در پنج سال در سطح یک خبر داد و افزود: این نسبت  با حفظ سطح یک توانگری از 100درصد به 180 درصد رسیده است.

ابوالفضل آقادادی با تاکید بر اینکه بیمه کوثر در سال 1400 در بخش درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری و سود خالص در صنعت بیمه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته است، یادآورشد: درآمد سرمایه‌گذاری شرکت در سال 1400 بیش از 12هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 1401 در رتبه دوم سودآوری قرار گرفته است.

وی همچنین به سرمایه گذاری شرکت در سپرده‌های بانکی و بازار سهام اشاره کرد و گفت: کاهش پورتفوی شرکت در بخش درمان و ثالث از 75 به 55 درصد یکی از اقدامات مفید بوده است ضمن آن که مصمم هستیم تا بر روی افزایش فروش بیمه‌های زندگی در آینده‌آی نزدیک تمرکز بیش‌تری پیدا کنیم.