×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید نفت آزادگان جنوبی به بیش از ۸۰ هزار بشکه رسیده است

اقتصادتهران: غرب کارون که طی سال ‏های اخیر، یکی از محورهای اصلی توسعه و تولید در شرکت ملی نفت ایران بوده، همچنان قرار است حامل خبرهای خوشی برای صنعت نفت باشد.

به گزارش وزارت نفت؛ آبان ماه پارسال بود که با حضور رئیس‎جمهوری، سه طرح توسعه‎ای در غرب کارون به بهره‎برداری رسید تا تلاش‎های کارکنان صنعت نفت در این منطقه به ثمر بنشیند و ظرفیت تولید روزانه ۲۷۰ هزار بشکه نفت در میادین مشترک یادآوران، یاران و آزادگان ایجاد شود؛ میادینی که در زمان آغاز به کار دولت یازدهم تنها حدود ۷۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‎کردند. ۲۳ آبان‎ماه پارسال با افتتاح رسمی فاز نخست توسعه میدان یادآوران، تولید روزانه بیش از ۱۱۵ هزار بشکه نفت و با افتتاح فاز نخست توسعه میدان آزادگان شمالی، تولید روزانه بیش از ۷۵ هزار بشکه نفت از این میدان‎ها محقق و طرح توسعه میدان یاران شمالی هم با ایجاد ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت عملیاتی شد.

در ادامه این روند پرشتاب، افزون بر آنکه توسعه میادین غرب کارون به ویژه آزادگان جنوبی به عنوان یکی از محوری‎ترین میادین‎ در جریان مذاکرات توسعه‎ای بین شرکت ملی نفت ایران با شرکت‎های داخلی و خارجی مطرح بود، فرایند توسعه این میدان با اتکا به منابع و توانمندی‎های داخلی با جدیت ادامه یافت تا جایی که ظرفیت تولید این میدان که طی تمام سال‎های گذشته از ۵۰ هزار بشکه در روز تجاوز نکرده بود، اوایل امسال به حدود ۸۰ هزار بشکه در روز رسید.

 نورالدین شهنازی‎زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره روند فعالیت‎ها در این میدان مشترک در گفت‌وگو با وزارت نفت می‎گوید: تولید آزادگان جنوبی پارسال حدود ۴۵ هزار بشکه در روز بود که این رقم با اجرای ۲ طرح افزایش تولید، به بیش از ۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches