×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رشد۲ برابری نیروگاه‌سازی ایران

اقتصادتهران: یک مقام مسئول در توانیر با بیان اینکه رشد نیروگاه سازی با رشد فعلی مصرف برق در کشور ۲ برابر شده است، گفت: افزایش مصرف برق منجر به گرم شدن زمین شده است.

علیرضا احمدی یزدی با بیان اینکه هم اکنون یکی از چالش های پیش روی صنایع برق و انرژی کشور ناشی از تغییرات آب و هوایی است، گفت: تغییرات آب و هوایی در کشور به دنبال ۲ عامل افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای مصرف انرژی به وقوع پیوسته است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با اعلام اینکه افزایش مصرف و تقاضای انرژی موجب افزایش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای وافزایش دمای هوا و آسیب رساندن جدی به محیط زیست شده است، تصریح کرد: افزایش دمای هوا در فصول گرم سال منجر به استفاده بیشتر به لوازم سرمایشی شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه افزایش تقاضا برای استفاده از دستگاه های سرمایشی منجر به کاهش راندمان نیروگاه‌ها به ویژه واحدهای نیروگاهی حرارتی و بروز حوادث طبیعی شده است، بیان کرد: تقاضا و افزایش استفاده از سیستم‌های سرمایشی نیاز به احداث نیروگاه‌های جدید را افزایش داده است.

احمدی یزدی با یادآوری اینکه استفاده گسترده از کولرها و دستگاه های سرمایشی برقی منجر به افزایش گرما و آلودگی بیشتر خواهد شد، تبیین کرد: هم اکنون مصرف برق واحدهای مسکونی در جهان از ۳۰۰ تریلیون وات ساعت در سال ۲۰۰۰ میلادی به ۴۰۰۰ تریلیون وات ساعت در سال ۲۰۵۰ میلادی افزایش یافته است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با اشاره به مصرف بی رویه انرژی در کشور در طول چند سال گذشته تاکنون تاکید کرد: اگر این روند ادامه دار باشد حجم تاسیسات برق برای ارائه سرویس ۲ برابر خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف مهمترین و اقتصادی ترین راهکار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در صنعت برق است، افزود: با اجرای راهکارهای مدیریت مصرف تاثیر قابل توجهی در کاهش نیاز مصرف برق کشور حاصل می شود.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches