×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
دی ۲۸, ۱۴۰۳, ۳:۱۱ ق٫ظ
true
true
رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی و دریافتی معلمان بر اساس نوع رتبه افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در ششمین همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه که با حضور اساتید و صاحب‌نظران عرصه روانشناسی مدرسه در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: مدرسه در کنار خانه، اصلی‌ترین کانون شکل‌گیری هویت کودکان است و عمیق‌ترین، پایدارترین و گسترده‌ترین تحولات جامعه در مدرسه رقم خواهد خورد، در این صورت آینده جامعه را در چهره مدرسه مشاهده خواهیم کرد. این نگرش امور مربوط به مدرسه را جذاب‌تر و بااهمیت‌تر می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه روانشناسی بخش تفکیک‌ناپذیر فرایند تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت نمی‌تواند مستقل از روانشناسی تحقق پیدا کند. در فرایند تعلیم و تربیت، تدوین برنامه درسی، تعیین روش‌های آموزشی، رابطه معلم و دانش‌آموز و تحقق اهداف یادگیری، بدون فهم روشن از دانش روانشناسی امکان‌پذیر نخواهد بود. امروز افرادی که از منظر اقتصاد به توسعه نگاه می‌کنند به حیطه‌های شناختی رسیده‌اند و ظرفیت ذهنی و روانی انسان‌ها را نقطه‌ عزیمت تحولات پایدار می‌دانند. صاحب‌نظران معتقدند تمام تغییرات پایدار ناشی از تغییر در نهادها و تغییر نهادها ناشی از تغییر در جریان یادگیری و جریان یادگیری متأثر از شکل‌گیری مدل‌های ذهنی و پیوندهای انسان‌ها با یکدیگر است. بنابراین دانش روانشناسی با اهداف تعلیم و تربیت پیوندی عمیق و وسیع دارد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در محیطی کار می‌کنیم که محیط و هم مخاطبین پرتحرک و پویا هستند، ادامه داد: تحقق اهداف تعلیم و تربیت در یک پویایی فزاینده، نیاز مستمر به فهم دقیق از شرایط و فهم عمیق‌تر این پویایی‌ها را دارد. هرچه در درک پویایی عمیق‌تر و دقیق‌تر باشیم، انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌های نهاد تعلیم و تربیت امکان‌پذیرتر خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: دانش آموزان به‌طور دائم در معرض وضعیت‌های متنوعی قرار می‌گیرند. بیشترین آسیب‌هایی که روان دانش آموزان را در معرض مخاطرات جدی قرار می‌دهد در سنین مدرسه شکل می‌گیرد. مدرسه یک سیستم سلامت و بهداشت روانی در جامعه است و بیشترین اختلالات روانی در سن مدرسه اتفاق می‌افتد و برای سامان دادن به این اختلالات، نیازمند دانش روانشناسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نهاد تعلیم و تربیت برای صیانت دانش آموزان طرح‌های متنوعی اجرا می‌شود، گفت: طرح‌هایی تحت عنوان نظام مراقبتی دانش آموزان که به حیطه‌های روانی دانش آموزان توجه دارد و اجرای طرح‌هایی که به غربالگری و مراقبت از سلامت دانش آموزان می‌انجامد در دستور کار قرارگرفته و جزو اهداف و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است؛ اما در این میان به روش‌هایی برای ارتقای سلامت معلمان در برخورد با تحولات نیز توجه شده است. فهم این تحولات رمز ورود به اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت است.

حاجی میرزایی گفت: در شرایط امروز، جامعه درگیر کرونا شده است. کرونا یک پدیده جهانی و فراگیر است که جریان سلامت، کسب‌وکارها، مناسبات اجتماعی و… را محدود کرده و به‌طور خاص نظام آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است. در مواجهه با کرونا به عوارض آشکار و پنهان ناشی از این بیماری در نظام تعلیم و تربیت و آموزش رسیدیم که با قاطعیت می‌توان گفت، عوارض پنهان و پایدار آن بر نظام تعلیم و تربیت بسیار گسترده‌تر از عوارض آشکار بوده و توجه به این عوارض فوق‌العاده بااهمیت است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches