×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
راه اندازی مجدد صندوق ویژه ارزی ایرانیان خارج از کشور

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی واقتصادی ایران گفت: بر اساس توافقات انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق ویژه ارزی ایرانیان خارج از کشور راه اندازی مجدد می شود.

به گزارش ایرنا ˈ بهروز علیشیریˈ درحاشیه همایش بهبود کسب و کار در جمع خبرنگاران افزود: کارگروه تخصصی بازرگانی و اقتصادی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پیشنهاداتی را برای هموار کردن مسیر ورود سرمایه های ایرانیان خارج از کشور مطرح کرده است.

وی با اشاره به برنامه راه اندازی صندوق ویژه ارزی ایرانیان خارج از کشور گفت: اقداماتی در گذشته برای این صندوق انجام شده اما شکل نهایی به خود نگرفت و منابع سرگردان ایرانیان خارج از کشور را جمع آوری می کند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: پیشنهاد شده تا شعبات این صندوق در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی راه اندازی شده به نحوی که نقل و انتقال پول با محدودیت های کمتری مواجه شود.

وی با بیان آن که، طی ماه های اخیر توانستیم یک متغییر مهم خارج از اراده را تحت کنترل قرار دهیم، اظهارداشت: این متغییر ناشی از فشار های بین المللی بود.

علیشیری با بیان آن که راهبرد دولت در ماه های اخیر در دیپلماسی باعث رشد گرایش سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور شده است، گفت: در مرحله مذاکره با سرمایه گذاران خارجی هستیم و باید این گرایش را واقعی کرده و به مرحله قرارداد و اجرای طرح ها برسانیم.

معاون وزیراقتصاد ادامه داد: چشم انداز جذب سرمایه گذاری خارجی برای سال ۹۳ به بعد مناسب است زیرا سرمایه گذاران تمایل به حضور در بازار ایران دارند.

وی در مورد آمار سرمایه گذاری خارجی گفت: هرچند این آمار ها در پایان سال اعلام می شود اما سرمایه گذاری مصوب هم اکنون به ۱٫۵ میلیارد دلار رسیده که با طرحی که در دستور کار داریم این رقم به دو میلیارد دلار می رسد.

علیشیری تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد از این رقم معادل ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار محقق شده است که بخش های نفت و گاز و پتروشیمی رتبه اول و صنعت و مسکن در رده های بعدی قرار دارند.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches