×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
 راه‌اندازی بازار ثانویه معاملات اوراق دولتی

اقتصادتهران: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی بازار ثانویه معاملات اوراق دولتی خبر داد و گفت: از دو ماه دیگر، هر نمادی که در بورس بسته می‌شود، ظرف ۶۰ تا ۹۰ دقیقه بازگشایی خواهد شد.

شاپور محمدی در پاسخ به پرسشس مبنی بر مصوبه بانک مرکزی برای ساماندهی بازار بدهی، از تمهیدات سازمان بورس برای اجرای این بخشنامه خبر داد و گفت: در این رابطه بحثی با بانک مرکزی صورت گرفته تا اوراقی که اکنون بانکها در اختیار دارند، را ساماندهی کنیم، چراکه این اوراق، در حال حاضر بازار ثانویه ندارند و نرخ‌هایی که بیرون از بازار سرمایه شکل گرفته، به قدری بالا است که هم رقیب بازار سهام شده و هم به نوعی روی سپرده‌های بانکی، تاثیر منفی گذاشته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همین امر باعث می‌شود اوراقی که در بازار به صورت رسمی در حال معامله است، به خاطر این امر تحت تاثیر قرار گیرد؛ بنابراین، در عین حال سازمان بورس معقد است که حجم کلی اوراق باید کنترل شود و حجم اوراقی که دولت منتشر می کند نیز، حتما مورد کنترل و نظارت قرار گیرد، در این میان هم سازمان بورس، بر روی این موضع خود اصرار دارد؛ ولی با توجه به اینکه اوراقی که غیررسمی معامله می شوند منجر به برخی ارتباطات غیررسمی شده و نرخ مهار خود را رها کرده و افسارگسیخته در حال افزایش است، این نرخ‌ها باید کنترل شود.

وی تصریح کرد: از این جهت با برنامه ریزی صورت گرفته قصد داریم به نحوی که بر روی بازار سهام، آسیبی وارد نشده و روی اوراقی که در حال معامله است، اثرگذار نباشد، طی یک برنامه زمان بندی شده، به مرور بازار ثانویه این اوراق را ایجاد نماییم. در این رابطه هم با وزیر اقتصاد مذاکراتی صورت گرفته تا هماهنگی بین تمام بازاها ایجاد شود.

محمدی ادامه داد: البته کاهش نرخ سود بانکی نیز به بازار سهام کمک می کند و ما نیز سعی داریم صندوق‌ها، نرخ های سود جدید را رعایت کرده و در بازار سرمایه، بیشتر فعالیت کنند؛ البته با کاهش نرخ سود نیز، بازار سهام جذابیت بیشتری برای صندوق‌ها خواهد داشت و از این حیث، با یک ساز و کار هماهنگ بین وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان بورس، تلاش داریم تا نرخ‌ها را در کشور کاهش داده و بازار سهام را به عنوان یک جایگزین خوب سرمایه گذاری به جای سپرده‌گذاری مطرح کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches