×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رانندگان از دشواری کار در اسنپ می‌گویند

اقتصادتهران: شاید در وهله نخست کار کردن به عنوان راننده در اسنپ و یا سایر شرکت‌های مشابه به نظر آسان باشد از این نظر که هر موقع از روز که فرد بخواهد کار خود را شروع کرده و در هر زمان که تمایل داشته باشد به کار خود پایان می‌دهد و یا این که موظف به حضور فیزیکی در محلی مانند آژانس نیست و دیگر آن که اگر یکی دو روز بر سر کار نرود نباید به کسی به دلیل غیبتش توضیح دهد. اما این انتهای کار نیست و رانندگانی که از طریق اپلیکیشن اسنپ به جابجایی مسافر اقدام می‌کنند درد دل‌هایی دارند که گویای مشکلاتشان است.

در یک هفته‌ای که از اسنپ استفاده می‌کردم با برخی از رانندگان به صحبت پرداختم. برخی از ترس آن که نباید با مسافر درد دل کرد و مدام در کانال مخصوص رانندگان اسنپ به آن‌ها توصیه می‌شود که مشکلاتتان را پیش مسافر بازگو نکنید تمایلی به بیان مشکلات نداشتند اما بسیاری دیگر فارغ از این مساله می‌گفتند که یکی از مشکلات مربوط به پذیرش سفر از طریق اپلیکشین است که در بسیاری موارد از جمله ضعیف بودن نت و به اصطلاح آنتن ندادن و یا قطع سرور، کار آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

م.ر یکی از رانندگان اسنپ می‌گفت: پس از قبول درخواست سفر، همیشه خودم با مسافر تماس می‌گیرم و اگرچه آدرس دقیق بر روی اپلیکیشن قرار دارد اما باز هم برای انجام هماهنگی بیش‌تر و بهتر از مسافر می‌خواهم که مکان دقیق و زمان حاضر شدنش را اعلام کند که تا پیش از وی بر سر قرار حاضر شوم. به گفته وی این در حالی است که در بسیاری موارد یک کوچه ورود ممنوع است و از مسافر می‌خواهم که با کمی پیاده‌روی، وی به سمت خودرو بیاد که در برخی موارد با واکنش تند آن‌ها مواجه شده و یا حاضر به همکاری نیستند.

ج.ت یکی دیگر از رانندگانی است که معمولا شب‌ها با اسنپ همکاری کرده و پس از اتمام کار اولش، تا زمان رسیدن به خانه دو سه ساعتی ساعتی با اسنپ کار می‌کند. وی می‌گوید: قیمت بسیاری از سفرهای درون شهری بسیار کم است و با آن که در ساعات پیک، قیمت‌ها به اوج می‌رسد اما باز هم هزینه‌های خودرو و استهلاک ماشین بسیار بالاست. وی با بیان آن که برخی مسیرها با قیمت ارائه شده توسط نرم‌افزار اسنپ همخوانی ندارد می‌گوید که چاره‌ای جز پذیرفتن نیست و باید سفر را قبول کرد. به گفته وی چند بار شده که یک درخواست را قبول کرده و ۴ نفر با کلی بار و اثاثیه داخل خودروی وی سوار می‌شوند که به طبع برخی خودروها مانند پراید گنجایش بیش‌ از ۳ نفر فرد سنگین وزن با بار اضافی را ندارد در حالی که مسوولان اسنپ باید فکری به این قضیه بکنند که نفر اضافی و بار اضافی مشمول هزینه دیگری برای راننده شود و چون ما نمی‌توانیم بیش از مبلغی که از طریق اپلیکیشن به ما اعلام شود دریافت کنیم در این صورت یا باید سفر را لغو کرد که آن هم برای راننده تبعات خوبی به همراه ندارد و یا باید به اجبار به سفر ادامه داد.

م.ع یکی دیگر از رانندگانی است که با خودروی ساندرو با اسنپ همکاری می‌کند. وی بسیار شاکی است از این مساله که در ابتدای کار خودروی وی جزو خودروهای پلاس بوده اما پس از به روز رسانی سیستم‌های اسنپ، خودروی وی جزو خودروهای عادی یا اکو قرار گرفته است. وی می‌گوید: من پیش از عید برای اینکه به صورت وی‌آی‌پی با اسنپ همکاری کنم نسبت به تعویض خودرویم اقدام کردم و پیش از آن نیز از مسوولان اسنپ درباره شرایط پلاس بودن خودرو سوال کردم که آن ها نیز تایید کردند و مدتی هم با ساندرو به صورت وی‌آی‌پی فعالیت می‌کردم اما به یکباره ساندرو از لیست خودروهای ویژه کنار رفت و این در حالی است که خودروهای ام وی ام که شاید از نظر قیمت و فنی در رتبه‌بندی خودروها که توسط وزارت صنعت صورت می‌گیرد پایین‌تر از خودروی ساندرو باشند اما آن‌ها جزو خودروهای وی‌آی‌پی هستند! و دلیل آن هم قراردادی است که میان اسنپ با شرکت مدیران خودرو منعقد شده است که هر راننده‌ای که از این شرکت خودرو خریداری کند می‌تواند به صورت ویژه نسبت به جابجایی مسافر اقدام کند، در حالی که در ابتدا گفته بودند که خودروی بالای ۴۰ میلیون جزو خودروهای ویژه باید باشد و ساندرو قیمتی حدود ۵۰ میلیون به بالا دارد شامل این قضیه نمی‌شود اما ام‌وی‌ام ۳۱۵ که قیمتی کم‌تر از ۴۰ میلیون دارد جزو خودروهای پلاس است که این نوعی تبعیض میان خودروها و رانندگان محسوب می‌شود.

به هر حال اگر پای صحبت‌های این رانندگان بنشینیم می‌بینیم که آن‌ها هم مشکلات خاص خود را داشته و در بسیاری موارد نمی‌دانند این موارد را چگونه به مدیران اسنپ انتقال دهند.

اگرچه این مشکلات وجود دارد اما رانندگان پر تلاش اسنپ دست از کار بر نداشته و همیشه سعی کرده‌اند با روی گشاده نسبت به جابجایی مسافران خود اقدام کنند.

یادداشت وارده

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches