×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ذخیره سازی ۱۷ میلیون نمونه در بانک ژن کشاورزی کشور

اقتصادتهران: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بانک ژن ذخایر کشاورزی ایران در ردیف ۱۰ بانک برتر دنیا رتبه بندی شده است و افزون بر ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نمونه زنده و غیرزنده در این بانک نگهداری می شود.

 به گزارش ایرنا اسکندر زند روز چهارشنبه در سومین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: چهار و نیم میلیون نمونه از این ذخایر کشاورزی، غیر زنده و ۱۳ میلیون نمونه زنده است.

وی با اشره به اینکه نظارت بر ذخائر دریایی و مدیریت ذخائر ژنتیکی جزو اهم اقدامات سازمان تحقیقات کشاورزی در دولت تدبیر و امید به شمار می رود، ادامه داد: تولید واکسن مورد نیاز کشور به طور عمده در مرکز تحقیقات کشاورزی کشور انجام می شود و با داشتن ۸۵ ایستگاه و ۶ شعبه در تولید بذر، نسبت به کنترل ذخایر ژنتیک کشور اقدام شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد ۱۲۲ شرکت دانش بنیان، تولید ۱۰ واکسن و سرم جدید، ۴۸۷ یافته جدید در بخش زراعی، باغی، شیلاتی، گیاه پزشکی، دام و طیور، منابع طبیعی و آب و خاک نیز از جمله دستاوردهای این سازمان در حوزه پژوهش و فناوری بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای بخش نظارت بر کود، سموم و آفت کش ها در طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: در این مدت از هفت هزار و ۵۰۰ برند کنترل و ثبت شده، حدود یکهزار و ۳۴۰ مورد تقلبی بوده است.

زند با اشاره به اینکه به کارگیری سرمایه، تکنولوژی و دانش راهکار نجات بخش کشاورزی کشور و مقابله با بحران های اقلیمی است، افزود: واگذاری تحقیقات به شرکت های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و از برنامه های دولت تدبیر و امید است.

وی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید، ارتقای کیفیت تولید و پایداری اکوسیستم، چهار هدف مهم بخش کشاورزی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches