×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ذخیره سازی کالاهای اساسی در دستور کار دستگاه های قزوین است

اقتصادتهران: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: ذخیره سازی کالاهای اساسی حداقل برای سه ماه باید در دستور کار تمام مسئولان امر باشد.

به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین افزود: باید تمام مسئولان پیش بینی های کافی برای تامیین کالاهای اساسی را داشته باشند.

وی افزود: تمام مدیریت ذخیره سازی ها استانی بوده و هر استانی باید با توجه به ظرفیت خود کالاهای اساسی را ذخیره و در صورت نیاز به بازار عرضه کند.

حبیبی با اشاره حساسیت موضوع ذخیره سازی کالاهای اساسی گفت: ذخیره سازی ها از روز شنبه باید آغاز شود و باید دستگاه ها به صورت روزانه گزارش عملکرد ذخیره سازی خود را به دفتر اقتصادی استانداری اعلام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: هرکسی در بحث ذخیره سازی اقلام اساسی کوتاهی به خرج دهد به نحوی دشمن نظام جمهوری اسلامی بوده و از به سختی افتادن مردم خوشحال می شود، و به طور حتم با مسئول خاطی برخورد خواهد شد.

وی با یادآوری اهتکار برخی از اقلام اساسی در بازار گفت: در شرایط فعلی نظارت بر بازار از الویت های اصلی این ستاد بوده و تمام دستگاه های نظارتی باید بیش از پیش با رصد بازار از آشفتگی احتمالی آن جلوگیری کنند.

وی افزود: با برنامه ریزی صحیح ومدیریت منسجم بین تمام دستگاه ها می توان این نوسانات موجود را به خوبی مدیریت کرده و پشت سر گذاشت

حبیبی با اشاره به لزوم تشکیل ستاد تنظیم بازار استان در هفته گفت: تمام دستگاه ها باید به صورت منسجم از وضعیت کنونی بازار اطلاعات جامعی برای برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: قیمت مرغ به هیچ عنوان فراتر از۷۵ هزار ریال نباید سعود کرده زیرا بالاتر از این قیمت هیچ توجیهی نزد مردم نخواهد داشت و موجب به سختی افتادن اقشار کم درآمد برای تامیین گوشت سفید می شود.

وی افزود:ذخیره سازی سویا و جو برای استان قزوین از محل خریدهای خارجی می باشد و باید این خرید ها در اسرع وقت به داخل استان منتقل شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت و ابلاغ ریاست محترم جمهوری،سازمان حمایت از مصرف کنندگان تنها مرجع رسمی قیمت گذاری در کشور است و قیمت گذاری نهاد های دیگر غیر قانونی می باشد.

علی پرزحمت ضمن ارائه گزارشی از روند قیمت ها در بازار فعلی، خواستار تسریع در تعیین و معرفی مباشرین تامین اقلام اساسی در استان قزوین شد و گفت: امروز باید در کنار بخش خصوصی باشیم تا با تعامل دوسویه دولت و بخش خصوصی بتوانیم در راه کنترل قیمت ها، تنظیم بازار و تامین اقلام اساسی مردم در سطح بازار قدم برداریم.

وی افزود: فقط کالاهای گروه یک شامل کالاهای اساسی مشمول مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان می باشد و کالاهای گروه دو و سه در کمیسیون نظارت استان طرح و تصمیمات مقتضی گرفته می شود.

رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین هم گفت: کار خرید شیر از دامداران استان قزوین آغاز شده و از هفته آینده روزانه یک واحد و مرکز خرید؛ شیر خریداری شده از کشاورزان را تحویل خواهد گرفت.

محمود محمودی در خصوص خرید گندم توسط تعاونی روستایی نیز اظهار کرد: در حال حاضر خرید گندم توسط ۱۰ مرکز و تعاونی زیر مجموعه این سازمان انجام می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون تعاون روستایی بیش از ۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کرده است.

وی افزود: همچنین با هماهنگی انجام شده چهار مرکز، کلزای کشاورزان را خریداری می کنند که تاکنون ۸۲۰۰ تن کلزا خریداری شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches