×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دیگر تبلیغات بانک‌ها، مشتری را به شعبه نمی‌آورد

اقتصادتهران: در این دوره نشان دادن پشت هم لوگوی بانک در تبلیغات و دیگر هیچ، یعنی بانک، مشتری را نمی‌شناسد و هیچ طرح و برنامه ای برای تبلیغات و جذب مشتری ندارد.

شهرها پر از بانک شده‌اند، قسمت‌های مرفه نشین شهر شعب بیش‌تری از بانک را در خود جا داده اند، شهر پر از تبلیغات شده است، تبلیغات بانکی بیش‌ترین سهم را از تبلیغات تلویزیونی و شهری و اینترنتی دارند، اما آیا واقعا تبلیغات بانک‌ها تاثیری در افتتاح حساب مشتریان بالقوه دارند؟ و یا حتی ، آیا تبلیغات در استفاده بیشتر مشتریان بالفعل از خدمات بانک تاثیری دارند؟ آیا شما که تبلیغات بانک‌های مختلف را در همه جا می‌بینید تا به حال روی تبلیغی از بانک تفکر کرده‌اید؟ آیا تجربه استفاده از خدمات بانکی بر اساس تبلیغ را داشته اید؟

سوالات بالا فقط بخشی از سوالاتی است که می توان در تاثیر پذیری مشتری از تبلیغات پرسید.

امروزه رقابت بین بانک ها در زمینه حضور گسترده تر در تبلیغات بسیار بیشتر از دهه‌های قبل و حتی سالیان نه چندان دور شده است و گران ترین زمان‌های تبلیغات تلویزیون و گران‌ترین بیلبوردهای شهری و بهترین قسمت های روزنامه‌ها مختص تبلیغات بانکی شده است اما با اینکه این تبلیغات هزینه های گزافی برای بانک ها دارند، تاثیر پذیری این تبلیغات به روی مشتری بالقوه و بالفعل با وجود روش‌های مختلف سنجش تاثیری پذیری تبلیغات کاملاً مشخص نیست.

مدیران بانکی به منظور دیده شدن بیشتر بانک شان تمام تلاش خود را می کنند و سعی می کنند در بحث تبلیغات بیشتر از بانکهای رقیب فعال باشند، اما شاید هیچوقت آنالیز دقیقی از تاثیر پذیری تبلیغات خود  بروی مشتریان نداشته باشند.

راه حل چیست؟

شاید مدیران تبلیغات بانکی همیشه این سوال را از خود داشته باشند که کدام روش تبلیغی تاثیر بیشتری بر رفتار مشتری دارد.آیا تبلیغات تلویزیونی تاثیر گذار تر است؟ آیا تبلیغات اینترنتی از تبلیغات رسانه های دیگر موثر تر است؟ آیا بیلبوردهای شهری یک نیاز است؟

استفاده از روش مختلف تبلیغی برای بانک ها از ملزومات کار می باشد و  مطمیناً تبلیغات  نقشی برجسته در رقابت بین بانک ها دارد، اما شاید بهتر است بجای هزینه گزاف تبلیغات، روی طراحی تبلیغات و ایده پردازی خلاقانه تبلیغات کار شود.

مشتریان بانکی که می توانند یک خدمت و محصول بانکی را از تمام بانک ها دریافت کنند. با شعار زیبای روی یک بیلبورد شهری، شعار های کلیشه ای تبلیغات تلویزیونی و فلش زدن پشت هم یک تبلیغ اینترنتی جذب خدمات بانک شما نمی شوند. مشتری بانک‌های امروزی دیگر نیاز به رفع نیاز بانکی خود ندارند چون همه بانک ها می‌توانند نیازهای مشتری را رفع کنند. مشتریان بانک‌های امروزی نیاز به ایده خلاقانه، نوآوری و ایجاد انگیزه برای استفاده از خدمات بانکی دارند.

پیشنهاد

بر اساس مطلب کوتاهی که در بالا آمده و حاصل تجربیات و نیاز سنجی مشتریان بانکی است، مدیران بانکی باید با نیازسنجی صحیح مشتریان و نگاه به تجربیات قبلی مشتری با استفاده از ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد که حداقل مشتری بانک را به فکر فرو ببرد، به طراحی دقیق تبلیغات بپردازند وگرنه در این دوره نشان دادن پشت هم لوگوی بانک یعنی بانک، مشتری را نمیشناسد و هیچ طرح و برنامه ای برای تبلیغات و جذب مشتری ندارد. همچنین شاید یکی از روش‌های سنجش تاثیر پذیری تبلیغات با توجه به اتواع و اقسام روش‌ها، مقایسه استفاده از یک خدمت و محصول در مدت زمانی مشخص بدون تبلیغات و در همان مدت زمان با استفاده از تبلیغات باشد که می تواند به مدیران و تصمیم گیران آنالیز نسبتاً صحیحی از اثرگذاری تبلیغات بدهد.

دانیال خدابخش، کارشناس بانکی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches