×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دولت نهم باخرید تضمینی ۵۰ درصد تولید، زعفران را گران کرد

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران گفت: علت گرانی زعفران در سال های اخیر به اقدام سازمان تعاون روستایی در دولت نهم و در سال ۱۳۸۶ برای خرید تضمینی ۵۰ درصد تولید کشاورزان این محصول بر می‌گردد.

پیمان سحرخیز امروز (یکشنبه) در نشست خبری افزود: پیش از سال ۱۳۸۶ به دنبال فرهنگسازی برداشت و فرآوری زعفران برای تولیدکنندگان و خرید باکیفیت بودیم که ناگهان دولت به خرید تضمینی ۵۰ درصد تولید کشاورزان اقدام کرد.

وی ادامه داد: آن زمان قیمت هر کیلوگرم زعفران که از تولید کنندگان با شرایط سختگیرانه می خریدیم، سه میلیون ریال بود اما دولت با هدف حمایت از تولیدکننده و تولید داخلی هرکیلوگرم زعفران را پنج میلیون ریال خرید که این اقدام به افزایش چشمگیر قیمت زعفران منجر شد.

به گفته وی، آن زمان بخش زیادی از زعفران خریداری شده دولت به دلیل انبارداری نامناسب کپک زد و از بین رفت و باقیمانده آن با بهای ۳۰ میلیون ریالی به دست صادرکنندگان رسید.

وی گفت: با وجود افزایش قیمت زعفران بازارهای صادراتی خود را از دست ندادیم زیرا به دلیل نوسان قیمت ارز، کشورهای واردکننده زعفران ایران چندان متوجه فرایند این افزایش قیمت نشدند.

به گزارش ایرنا، آمارهای اعلام شده نشان می دهد در سال ۱۳۶۸ ظرفیت تولید زعفران ایران ۳۰ تن بود که پارسال به ۳۴۰ تن رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches