×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دولت دوازدهم با رویکرد به بخش معدن، ایجاد رفاه بیشتر را می‌تواند محقق سازد

اقتصادتهران: رییس سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) ضمن تاکید براینکه توافق برجام یک اقدام بسیار بزرگ در دولت یازدهم بود، گفت: انتظار می رود دولت آینده با توجه به بخش معدن و صنایع معدنی و دو برابر ساختن سطح تولید ناخالص داخلی، زمینه ایجاد رفاه بیشتر را برای مردم فراهم سازد.

به گزارش  ایرنا، مهدی کرباسیان بعدازظهر شنبه در نشست هم اندیشی ریاست هیات عامل ایمیدرو با روسای انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌های معدنی و صنایع مربوطه در محل هتل هویزه اظهار داشت: دولت یازدهم هنگام شروع به فعالیت در تمامی حوزه ها با کاستی جدی روبرو بود و ظرف یک تا دو سال نخست برنامه ریزی برای ساماندهی امور را به شکل جدی دنبال کرد.

وزارت صنعت، معدن وتجارت پیش از این اعلام کرد: بخش معدن و صنایع معدنی کشور همه مشخصه‌های اقتصاد مقاومتی را دارد و از قابلیت ارزش افزوده بالا نیز بهره می گیرد، بنابراین بر اساس ششمین برنامه توسعه (۱۴۰۰ – ۱۳۹۶ ) سهم آن در اقتصاد ملی افزایش پیدا می کند.

سهم بخش معدن از تولید ناخالص داخلی در چارچوب ششمین برنامه توسعه کشور از ۱٫۱ درصد به ۱٫۵ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش ریسک و مخاطره سرمایه گذاری برای مردم (بخش خصوصی) در بخش معدن است و بر اطلاعات پایه زمین شناسی برای رونق بخشیدن به فعالیت معدنی تمرکز دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: کم تجربگی هم در دولت یازدهم هم وجود داشت، اما عزم جدی برای رفع کاستی‌های در دوره چهار ساله گذشته وجود دارد و اکنون اندیشه این است که چگونه با کاهش مشکلات، طعم رفاه را به مردم بچشانیم.

وی بخش معدن را نمادی برای رشد وتوسعه کشور معرفی کرد و گفت: نداشتن وابستگی به خارج از کشور، برخورداری از ارزش افزوده، اشتغال زایی و امکان حضور در بازارهای صادراتی بخشی از مشخصه های ممتاز این عرصه است.

برپایه آمار منتشره، میزان صادرات غیرنفتی پارسال در مجموع ۱۲۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تن به ارزش ۴۳ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال ۹۴ از لحاظ وزن وارزش به ترتیب ۳۸ و ۳٫۵ درصد رشد را ثبت کرد.

همچنین سهم معدن از صادرات غیرنفتی پارسال ۳۰ میلیون و ۲۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۹۹ میلیون دلار بود که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۹ و ۴۱ درصد در مقایسه با سال ۹۴ افزایش نشان می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches