×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دور زدن مصوبه شورای اقتصاد در کارخانه‌های لبنی مازندران

اقتصادتهران: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که کارخانه های لبنیات این استان از ۲ سال قبل تاکنون شیر دامداران مازندرانی را زیر قیمت مصوبه شورای اقتصاد خریداری می کنند.

علیرضا عطایی نژاد روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات دامداری سنتی مازندران در ساری افزود : شورای اقتصاد از ۲ سال پیش قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام را ۱۴ هزار و ۴۰۰ ریال تعیین کرد و کارخانجات موظفند این سقف قیمتی را برای خرید شیر از دامداران رعایت کنند.

وی ادامه داد : با این وصف ، هم اکنون کارخانه های لبنی استان هرکیلوگرم شیرخام را کمتر از ۱۰ هزار ریال خریداری می کنند که این کار توجیه اقتصادی برای دامداران ندارد.

عطایی نژاد دلیل زیربار نرفتن کارخانجات در خرید شیرخام با نرخ شورای اقتصاد را افزایش قیمت نهایی تولید دانست.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندرات اظهار داشت : با وجود پیگیری جهاد کشاورزی استان برای اخذ حق و حقوق دامداران، تاکنون کارخانجات زیر بار رعایت مصوبه شورای اقتصاد نرفته اند.

در مازندران ۳۵ کارخانه لبنی مجوز فعالیت دارند که با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند.

ظرفیت واحدهای لبنی مازندران وزانه پنج هزار ۲۰۰ تن است در حالی که میزان تولید شیر در این استان حدود ۲ هزار تن است.

عطایی نژاد دلیل ظرفیت خالی واحدهای لبنی در این استان را کمبود شیر تولیدی اعلام کرد.

به گفته وی ، سالانه در مازندران ۵۸۰ هزار تن شیر خام تولید می شود که نیمی از این تولید به صورت خودمصرفی در چرخه مصرف قرار می گیرد و بقیه به کارخانجات منتقل می شود.

معاون جهاد کشاورزی مازندران پراکندگی دامداری ها و سنتی بودن آنها را از مشکلات واحدهای دامپروری در این استان اعلام کرد.

به گفته وی ۷۰ درصد از دامداری های مازندران سنتی است و ۱۲ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

عطایی نژاد علت اصلی نبود توجیه اقتصادی برای فعالیت دامداری در مازندران را سنتی بودن دام و پراکندگی این دامداری ها اعلام کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches