×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دعوت از هلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

اقتصادتهران: رییس سازمان توسعه تجارت با معاون اقتصادی وزیر خارجه هلند دیدار و ضمن تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور، سرمایه‌گذاران هلندی را برای حضور در بازار ایران دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌ا… افخمی‌راد در دیدار با مارتین فن‌دن برگ، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه هلند ضمن اشاره به روند مبادلات تجاری دو کشور در سال‌های گذشته گفت: حجم تجارت غیرنفتی ایران و هلند در سال ۱۳۹۳ کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار بوده است، در حالی که هشت سال قبل این رقم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود.

وی با تاکید بر اینکه سوابق دو کشور از فراهم بودن زمینه‌های گسترده همکاری حکایت دارد، خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم تا موانع پیش رو را برطرف کنیم و میزان مناسبات تجاری را به اندازه درخور دو کشور نزدیک سازیم.

افخمی‌راد با اشاره به شرایط پس از رفع تحریم ایران گفت: انتظار می‌رود که سهم سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در ایران پساتحریم روند صعودی به خود بگیرد، بنابراین تقاضا دارم این مسئله مورد بررسی کشور هلند قرار بگیرد و حضور سرمایه‌گذاران هلندی در ایران تسهیل شود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های هلندی می‌توانند در کشور ما اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم، حضور شرکت‌های هلندی در ایران به نفع هر دو کشور است، زیرا طرف هلندی نه‌تنها می‌تواند بازار ایران را پوشش دهد، بلکه به بازار کشورهای منطقه نیز دسترسی خواهد داشت.

افخمی‌راد با اشاره به سفر هیات تجاری هلندی به ایران در آذرماه، تصریح کرد: ما تمایل داریم زمینه فعالیت این شرکت‌ها شناسایی شده و از این طریق بتوانیم ملاقات‌هایی را برای این هیئت تجاری با بخش خصوصی ایران ترتیب دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان از طرف هلندی خود خواست به منظور افزایش حجم تجارت خارجی دو کشور نقشه راهی تدوین و بر اساس آن حرکت‌های بعدی هدف‌گذاری شود.

توسعه روابط بانکی با آفریقای جنوبی

همچنین در خبر دیگری، در دیدار افخمی‌راد با معاون وزیر آفریقای جنوبی دو طرف بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی به ویژه در بخش بانکی تاکید کردند.

ولی‌ا… افخمی‌راد در دیدار با هربرت جوناس معاون وزیر دارایی و خزانه‌داری آفریقای جنوبی با بیان اینکه بعد از توافق با ۱+۵ شرایط جدیدی در ایران به وجود آمده است، گفت: در حال حاضر ایران میزبان هیئت‌های تجاری متعددی است که برای ایجاد و تقویت روابط به کشور ما سفر می‌کنند؛ متقابلا ما هم خواهان افزایش روابط سیاسی و اقتصادی و تجاری با همه کشورهای دنیا هستیم و در این میان افریقای جنوبی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر افزایش روابط تجاری با آفریقای جنوبی یادآور شد: ما در سال جاری کمیسیون مشترک دو کشور را برگزار کردیم؛ به دنبال آن نیز کمیته مشترک سیاسی تشکیل شد. امیدواریم در این سفر نیز دستاوردهای خوبی برای هر دو کشور حاصل شود.

افخمی‌راد با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی به‌ویژه آفریقای جنوبی در اولویت روابط تجاری ایران قرار دارند، تصریح کرد: اهمیت کشور آفریقای جنوبی ما را بر آن داشت که رایزن بازرگانی خود را در این کشور مستقر کنیم. اخیرا طرحی از سوی رایزن بازرگانی به سازمان توسعه تجارت ایران پیشنهاد شده که در صورت توافق می‌توانیم آن را نقشه راه گسترش تجارت دو کشور قرار دهیم. در این نقشه راه افزایش حجم تجارت دو طرف تا چهار برابر ظرف دو سال آینده هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد:‌‌ ما تمایل داریم که در برخی زمینه‌ها در کشور آفریقای جنوبی وارد فعالیت شویم، در سال‌های گذشته با وجود تحریم‌ها در زمینه‌های صنعتی و معدنی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. ضمن اینکه ایران در زمینه بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته ندارد، به همین دلیل ایران خواهان به اشتراک‌گذاشتن تجربیات خود در این زمینه‌ها با آفریقای جنوبی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف افزود: توافق بر ایجاد تجارت ترجیحی با آفریقای جنوبی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی و ایجاد و تقویت خطوط مستقیم کشتیرانی و خطوط هوایی از موضوعاتی است که باید مورد توجه دو کشور قرار گیرد.

در ادامه این دیدار هربرت جوناس، معاون وزیر دارایی و خزانه‌داری آفریقای جنوبی از ملاقات با برخی شرکت‌های ایرانی و توافق برای همکاری با آنها خبر داد و افزود: به‌زودی با همکاری یکی از بانک‌های ایرانی، بانک مشترک دو کشور تاسیس خواهد شد.

وی ضمن ابراز رضایت از سفر به ایران تاکید کرد: ما خوشبین هستیم که زمینه ارتباط و تجارت با ایران از این پس گسترده‌تر خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches