×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فاز ۱۴ پارس جنوبی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سخنانی از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فاز ۱۴ پارس جنوبی و مشارکت در تامین مالی ساخت ۱۶ دکل حفاری در دریا دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شافعی در آیین گشایش پانزدهمین همایش صنایع دریایی ایران در مرکز همایش های بین المللی کیش افزود: بنا بر مصوبه دولت، ۲۵ درصد منابع لازم برای ساخت ۱۶ دکل حفاری در دریا را باید وزارت نفت تامین کند و ضمن درخواست از این وزارت برای انجام این تعهد، زمینه را برای حضور صاحبان دانش فنی و مهندسی ساخت و سرمایه گذاران در اجرای این مصوبه فراهم است.

وی تصریح کرد: کشور هم اکنون از دکل های خارجی بهره می گیرد که تامین آن به راحتی صورت نمی گیرد از این رو این اقدام بزرگ باید صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر برای ساخت هر دکل حفاری ۲۰۰ میلیون دلار نیاز باشد در مجموع به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در این زمینه نیاز است.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به مشارکت این سازمان در فازهای ۱۷ و ۱۸ و ۱۴ پارس جنوبی افزود: در فازهای ۱۷ و ۱۸ پیشرفت کار بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد است؛ وزارت نفت اولویت خود را اتمام این دو فاز قرار داده و متاسفانه منابع مالی چندانی به اجرای فاز ۱۴ اختصاص نیافته است.

شافعی گفت: پیشرفت فازهای ۱۵ و ۱۶ که از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) دنبال می شود نیز بیش از ۹۰ درصد است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳ / ۲ میلیارد دلار در فاز ۱۴ پارس جنوبی هزینه شده و سه میلیارد دلار دیگر نیاز است تا این فاز به بهره برداری برسد.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches