اقتصاد تهران
شماره خبر : 187227
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
اقتصاد تهران

دستاوردهای ایرانسل در ارائه خدمات دیجیتال تشریح شد

اقتصادتهران: همزمان با روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، دستاوردهای خود را در ارائه خدمات زندگی دیجیتال به ایرانیان، تشریح کرد.

به گزارش اقتصادتهران، بنابر اعلام روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور در راستای اهداف راهبردی خود، یعنی «خلق و مدیریت ارزش‌آفرینی برای ذینفعان»، «خلق تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان»، «مدیریت رشد پایدار»، «تحول مدل عملیاتی» و «نوآوری و تجارب موفق»، موفق شده است با دستیابی به سهم بازار ۴۳.۴۵ درصدی با روند صعودی، اعتماد بیش از پیش مشترکان تلفن همراه را به دست آورد و با ثبت مصرف روزانۀ دیتای بیش از ۱۱ پتابایت در اردیبهشت ۹۹، به رکوردی جدید در ارائه اینترنت پرسرعت به مشترکان خود برسد.

ایرانسل از بدو تأسیس، تلاش داشته تا فناوری‌های روز دنیا را با کمترین فاصله زمانی و با رعایت استانداردهای بالای کیفی به مشترکان خود ارائه کند و مسیر توسعه از طریق پیشرفت ارتباطات را هموارتر کند. ارائه اینترنت همراه نسل ۲.۷۵، ۳، ۴ و ۴.۵ و همچنین نسل جدید اینترنت ثابت (TD-LTE)، با کمترین فاصله زمانی عرضه در دنیا به ایرانیان عزیز، نمونه هایی از خدمات ایرانسل هستند که هم اکنون خدمات نسل دوم اینترنت همراه (۲.۷۵G)به بالغ بر ۵۰ میلیون نفر مشترک فعال، نسل سوم (۳G) به ۲۹.۵ میلیون نفر و نسل چهارم (۴G/LTE) به ۲۲ میلیون مشترک ایرانسل ارائه می‌شود و خدمات نسل ۴.۵ اینترنت پرسرعت همراه نیز در ۷۱۹ شهر ایران توسط ایرانسل ارائه شده است. ایرانسل همچنین به عنوان اولین اپراتور ایرانی، شبکۀ کامل نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) را شهریورماه ۹۶ در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با موفقیت آزمایش کرده و همچنان در آماده کردن بسترهای تجاری‌سازی ۵G در کشور پیشتاز است. ایرانسل با توسعۀ پوشش روستایی شبکۀ خود به مجموع بیش از ۱۷ هزار روستا، دسترسی به خدمات شبکۀ تلفن همراه را در اختیار ۱۱ میلیون نفر روستاییان عزیز قرار داده است.

ایرانسل همگام با پیشرفت پرشتاب فناوری و دیجیتالی‌شدن بیش از پیش سبک زندگی در دنیا، تلاش کرده تا زندگی مردم ایران را با دنیای جدید دیجیتال همسو کند و طرح‌های کلانی را در جهت تسهیل ابعاد مختلف زندگی و کسب‌وکار ایرانیان، تحقق دولت همراه و آسان‌تر شدن زندگی روزمره برای مردم اجرا کند. یکی از اولین ابتکارهای ایرانسل در این زمینه، اپلیکیشن «ایرانسل‌من» بوده است که در نسخه‌های ابتدایی، برای مدیریت حساب ایرانسلی از آن استفاده می‌شد؛ اما به مرور زمان و با اضافه‌شدن خدمات دیجیتالی جامع‌تری از قبیل امکان درخواست تاکسی آنلاین، سفارش آنلاین غذا از رستوران‌ها و اقلام مورد نیاز زندگی روزمره از سوپرمارکت‌ها و همچنین تماشای آنلاین و زنده برنامه‌های تلویزیونی، «ایرانسل‌من» با بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال، به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شد که هدفش تجمیع و ارائه انواع خدمات دیجیتال به کاربران است و بر اساس آخرین گزارش فروشگاه برنامه‌های اندرویدی «کافه بازار»، دومین اپلیکیشن محبوب ایرانی‌ها است.