×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
در پساتحریم باید روابطمان را با کشورهای دوست مرور کنیم

اقتصادتهران: رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دوران پساتحریم لازم است تا روابطمان را با کشورهای دوست و همسایه مرور کنیم، گفت: همه کشورهای دوست ما علاقه‌مندند تا روابط اقتصادی نزدیکی با ایران برقرار کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از بازگشت از سفر سه روزه خود به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، غروب روز جمعه، سوم دی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحریم‌ها مانعی برای اراده کشورهای دوست‌مان و همچنین ایران در جهت برقراری روابط اقتصادی بود، تصریح کرد: امروز در شرایط پساتحریم وضعیت به‌گونه‌ای شده است که می‌توانیم روابط نزدیک اقتصادی با کشورهای دوستمان برقرار کنیم و برای این کار لازم است تسهیلات لازم فراهم شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جهت تسهیل روابط با کشورهای دوست، موضوع لغو روادید و تسهیل ویزا با سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان مورد گفت‌وگو و مذاکره قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از گذشته روادید ارمنستان لغو شده بود و در مذاکرات اخیر برنامه‌ریزی شده است تا با دو کشور قزاقستان و قرقیزستان نیز به سمت لغو روادید حرکت کنیم.

وی به مذاکرات انجام شده پیرامون همکاری‌های بانکی با سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بانک‌های خصوصی شرایط خود را دارند در این سفر با هر سه کشور در زمینه روابط بانکی مذاکرات خوبی داشتیم تا در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها گام‌های لازم برداشته شود.

وی در ادامه به همکاری‌های خدمات فنی مهندسی با این کشورها اشاره کرد و گفت: در زمینه استفاده از خدمات فنی مهندسی، ساخت نیروگاه‌های برق و آبی، جاده‌سازی و سدسازی قرار شد تا شرکت‌های ایرانی در این سه کشور فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

روحانی با اشاره به اینکه ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان هر سه عضو اوراسیا هستند و اجلاس آن، ۲۶ دسامبر امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با سه کشور مذاکراتی داشتیم تا در زمینه تعرفه‌های ترجیحی و تجارت ترجیحی و حرکت به سمت عضویت در این اتحادیه در آینده گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه با سه کشور در موضوعات کشاورزی، امنیت، موضوعات منطقه، فرهنگ، دانشگاه، فناوری روز و غیره مذاکرات جدی داشتیم، تصریح کرد: اسناد مختلفی در دیدارهای دوجانبه امضاء شد و تجار و بازرگانان و کارآفرینان نیز در جلسه اقتصادی حضور داشتند.

روحانی با اشاره به این‌که کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز جزو مناطق همسایه ما هستند، خاطرنشان کرد: اهمیت کشورهای منطقه برای ما مطابق این اصل است که سیاست خارجی ما منطبق بر روابط نزدیک با همسایگانمان است و امروز با توجه به شرایط منطقه هرچه روابطمان با همسایگان و دوستان نزدیک‌تر باشد و مشورت‌های بیشتری داشته باشیم، بهتر می‌توانیم در برابر معضلات منطقه ایستادگی کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches