×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید شیوه های مبارزه با اعتیاد برای نخستین بار تغییر کرد و توانستیم شیوع اعتیاد را ۳۵درصد کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا،’علی ربیعی’ در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: در دولت گذشته سفارشی برای شیوع اعتیاد صورت گرفت که وقتی آمار بیش از سه میلیون ارائه شد بالاترین مسئول اجرایی دولت قبل نپذیرفتند و آمارهای را به کمتر از ۲ میلیون کاهش دادند.

وی توضیح داد: کاهش ۳۵درصدی اعتیاد در دولت یازدهم نه به دلیل بگیر و ببند و روش های انتظامی بود بلکه با ایجاد فضای امنیت روانی توانستیم به طور چشمگیری اعتیاد را مهار کنیم.

وزیر کار با اشاره به شکل های مختلف اعتیاد در گروه های اجتماعی گفت: هم اکنون اعتیاد رابطه مستقیمی با فقر ندارد. اعتیاد در میان شاغلان و حتی در دانشگاه ها در میان زنان را می توان مشاهده کرد. اعتیاد به دلایل دیگر در جامعه داشت افزایش می یافت.

وی با بیان اینکه طی ۳٫۵ سال گذشته در جامعه آرامش اتفاق افتاده است گفت: به جای روش های سخت و انتظامی حل مسئله اعتیاد را به سوی آرامش و جامعه محور سوق دادیم. برای درمان اعتیاد، خانواده بزرگترین محور درمان فرد معتاد است، معالجه جامعه محور.

ربیعی گفت: متاسفانه چند سمن که می خواستند حول محور اعتیاد کار کنند از دولت گذشته معطل مانده بودند که به آنها مجوز دادیم. مساله اعتیاد موضوعی ملی است و همه اقشار جامعه باید برای حل آن مشارکت داشته باشند.

وی گفت: مسوولیت جمع کردن معتادان را از خیابان ها وزارت رفاه بر عهده گرفت. در مراکز نگهداری از پزشک، تیم روانشناس و کارشناس ارتباط با خانواده برای دوره های درمانی که پیشتر یک ماهه بود هم اکنون به سه تا شش ماه افزایش یافته است، استفاده می کنیم.

وی با اشاره به روش درمان گفت: روش درمان متادون روش مناسبی نیست بلکه با تدابیری که اتخاذ شده حتی برای برخی از معتادان توانسته ایم شغل هم ایجاد کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches