×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
در جلسه بورس تهران در نشست FEAS چه گذشت؟

اقتصادتهران:   مدیر روابط عمومی شرکت بورس اوراق بهاداردرخصوص آخرین وضعیت اعضای این فدراسیون هم گفت : FEAS که به نوعی دومین فدراسیون بزرگ بعد از فدراسیون جهانی بورس ها یاWFE است ، ۳۴ عضو شامل خود بورس ها و ۱۲ عضو وابسته دارد؛ به عبارتی ۴۶ بورس و مجموعه نهاد مالی از ۳۶ کشور جهان در این فدراسیون عضویت دارند.

در نشست کمیته کاری FEAS که هفته گذشته در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد، پیشنهاد حسن قالیباف اصل، مدیر عامل بورس تهران مبنی بر میزبانی این بورس برای برگزاری نشست مجمع عمومی سال آینده FEAS مطرح و تصویب شد.

روح بخش با اعلام این خبر گفت: در بیستمین نشست مجمع عمومی سالانه و کمیته کاری فدراسیون بورس های اروپایی – آسیایی که در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان برابر با ۱۹ و ۲۰ نوامبر تشکیل شد ، همچنین در خصوص انتخاب دبیر کل، رئیس ، نایب رئیس، هیات اجرایی و رئیس کمیته کاری FEAS رای گیری انجام شد .

حمید روح بخش با بیان اینکه بورس تهران یکی از اعضای موسس FEAS است ، افزود: این فدراسیون در سال ۱۹۹۵ میلادی با ۱۲ عضو کار خود را شروع کرده است.

وی خاطر نشان کرد : فدراسیون در هر فصل یک نشست برگزار می کند که یکی از این نشست ها مربوط به نشست عمومی آن است.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت بورس و اوراق بهادار هم اکنون این فدراسیون اهدافی همچون ایجاد محیط منصفانه و کارآ و شفاف در بازار اوراق بهادار ، تقویت سطح همکاری میان اعضا در راستای توسعه بازار اوراق بهادار، بین المللی شدن بورس ها و ارائه سیاست های پذیرش و داد و ستد اوراق بهادار منتشره در سطح منطقه و همچنین یکپارچه سازی قوانین و مقررات و استفاده از فناوری های جدید برای دادوستد و امور پایاپای در بازار اوراق بهادار را دنبال می کند .

روح بخش درخصوص آخرین وضعیت اعضای این فدراسیون هم گفت : FEAS که به نوعی دومین فدراسیون بزرگ بعد از فدراسیون جهانی بورس ها یاWFE است ، ۳۴ عضو شامل خود بورس ها و ۱۲ عضو وابسته دارد؛ به عبارتی ۴۶ بورس و مجموعه نهاد مالی از ۳۶ کشور جهان در این فدراسیون عضویت دارند.

فدراسیون جهانی بورس ها هم در واقع سازمان بین‌المللی اوراق بهادار است که وظیفه سازماندهی و ارتباط بین بازارهای بورس و سهام در کشورهای مختلف را به عهده دارد.

یادآور می شود: پاییز گذشته هم در جلسه مدیران اجرایی فیاس که با حضور اعضای فدراسیون تشکیل شد ، با درخواست عضویت فرابورس در فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی موافقت شد.

عضویت در فیاس می‌تواند به سه شکل عضویت کامل، عضویت وابسته و عضویت مربوط باشد که فرابورس به عضویت کامل این فدراسیون درآمده بود

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches