×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
درخواست ۱۰ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت های زلزله کرمانشاه به دولت

اقتصادتهران: معاون عمرانی استاندار و جانشین رییس ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: درخواست تامین و دریافت ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت واحدهای مسکونی ناشی از زلزله غرب استان را در جلسه روز گذشته ستاد بحران استان که با حضور رئیس جمهوری و جمعی از وزرا در استانداری کرمانشاه برگزار شد، به دکتر روحانی ارائه کردیم.

مجتبی نیک کردار روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درخواست ما از دولت این است که این میزان اعتبار در قالب ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۲ هزار میلیارد ریال نیز به صورت کمک های بلاعوض تامین و پرداخت شود.

او گفت که در جریان زلزله یکشنبه شب مناطق غربی استان کرمانشاه ۱۱هزار واحد روستایی و ۵ هزار واحد شهری به طور کامل و ۱۰۰درصد تخریب و تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی شهری و روستایی این مناطق نیز دچار خسارت های جزیی شده است.

نیک کردار تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی روستایی نیز در جریان زلزله یکشنبه شب گذشته مناطق غربی استان کرمانشاه دچار خسارت شده اند که در مجموع ۳۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی دچار خسارت شده این استان، نیازمند تامین اعتبار برای بازسازی، نوسازی و تعمیر هستند.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه همچنین در ادامه افزود: براساس برآوردهای اولیه انجام شده حدود ۱۸هزار میلیارد ریال خسارت به اماکن و اموال عمومی و خدماتی از جمله زیرساخت ها، بیمارستان ها، مدارس و سایر اماکن دیگر در مناطق زلزله زده استان وارد شده است.

نیک کردار اظهار کرد: در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری، این گزارش و برآورد اولیه میزان خسارت ها و نیازهای مالی برای جبران خسارت ها، ارائه و مقرر شد که پیشنهادها و درخواست های استان در جلسه هیات دولت مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

به گفته وی، برهمین اساس مقرر شد پس از طرح موضوع و پیشنهادهای استان کرمانشاه در هیات دولت و تصویب آن، میزان اعتبارات درنظر گرفته شده در لایحه بودجه سال آینده مشخص و درج شود.

زلزله ۷٫۳ ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches