×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
درخواست مدیرعامل سازمان انتقال خون برای مدیریت خون بیمار در بیمارستان‌ها

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر لزوم اجرای مباحث مربوط به مدیریت خون بیمار در بیمارستان‌های کشور، گفت: باید توجه کرد که شانس ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی در کسانی که خون دریافت می‌کنند، حدود پنج برابر افزایش می‌یابد.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت خون بیمار در بیمارستان‌ها، گفت: مفهوم مدیریت خون بیمار این است که خون خود بیمار را مدیریت کنیم تا نیاز به خون دیگران نداشته باشد و از خون دیگران استفاده کمتری کند. زیرا خون ضمن اینکه می‌تواند نجات‌بخش زندگی باشد، می‌تواند منجر به افزایش آسیب به بیمار هم شود.

وی با بیان اینکه تزریق خون می‌تواند پیامدهای مختلفی به دنبال داشته باشد، افزود: به عنوان مثال از آنجایی که در تزریق خون یک مجموعه از آنتی‌ژن‌های بیگانه به بیمار تزریق می‌شود، ‌ می‌تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی شود و تضعیف سیستم ایمنی در بیماری که در بیمارستان بستری است، ممکن است بیماری‌اش را به شدت بدتر کند.

افزایش ۵ برابری شانس ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی در کسانی که خون دریافت می‌کنند

پورفتح‌الله ادامه داد: باید توجه کرد که شانس ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی در کسانی که خون دریافت می‌کنند، حدود پنج برابر افزایش می‌یابد. همچنین طول مدت بستری بیمارانی که خون دریافت می‌کنند، نسبت به آنهایی که خون دریافت نمی‌کنند، به شدت افزایش پیدا می‌کند. بنابراین تزریق خون می‌تواند هم برای بیمار عوارض و گرفتاری‌هایی به دنبال داشته باشد و هم هزینه‌ سنگینی را به نظام سلامت تحمیل کند. زیرا طول بستری را افزایش داده و هزینه‌های بیمه‌ها، بیمار و … را نیز بالا می‌برد. به همین دلیل در دهه اخیر ادبیات جدیدی در حوزه انتقال خون مطرح شده و آن هم ادبیات مدیریت خون بیمار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches