×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
درخواستی از شرکت‌های آمریکایی دریافت نشده است

اقتصادتهران: وزیر نفت گفت: هنوز درخواستی از شرکت های آمریکایی برای حضور در صنعت نفت ایران دریافت نکرده ایم.

بیژن زنگنه صبح امروز (یکشنبه، ١٨ مردادماه) در حاشیه دیدار با دایشیرو یاما گیوا، معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن درباره این که آیا تاکنون درخواستی از شرکت های آمریکایی برای حضور در پروژه های نفتی ایران دریافت کرده اید، به شانا اظهار کرد: دولت آمریکا تاکنون حضور شرکتهای نفتی آمریکا را در ایران زمینه سازی نکرده است. ضمن این که تاکنون درخواستی از شرکتهای آمریکایی دریافت نکرده ایم.

وی دراین باره که برای حضور در پروژه های نفتی، اولویت ایران همکاری با کشورهای آسیایی است یا اروپایی، تصریح کرد: همه شرکت های بین المللی می توانند در صنعت نفت ایران برای گرفتن پروژه رقابت کنند.

به گزارش شانا، زنگنه همچنین پس از دیدار با ژاپنی ها با اشاره به این‌که روابط ایران و ژاپن به دلیل تحریمهای ظالمانه در چند سال اخیر دچار خدشه شده بود، افزود: امید است پس از تحریم‌ها برای توسعه و سربلندی دو طرف بهره مطلوب را ببریم.

وزیر نفت با بیان این‌که در این دیدار درباره روابط و گشودن راه جدید همکاری در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی مذاکره کرده‌ایم، تصریح کرد: در این دیدار همچنین مذاکراتی درباره حضور شرکت های ژاپنی در صنایع بالادستی نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت آنها در طرح‌های صنعت نفت ایران انجام شد.

براساس این گزارش، در هیئت اقتصادی ژاپن، مدیران بخشهای فاینانس، نفت و گاز، برنامه ریزی و سیاستهای منابع طبیعی، سوخت و خاورمیانه وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن (متی) حضور داشتند.

همچنین مدیران و نمایندگان ویژه شرکت های میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی (JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس، فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren)، جترو، بانک همکاریهای بین الملل ژاپن، بیمه صادرات و سرمایه گذاری ژاپن، گروه ملی فلزات و نفت و گاز ژاپن و مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

ایران انتخاب کننده نهایی در فضای سیاسی جدید است

در همین رابطه، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران با تاکید بر این که درفضای سیاسی جدید ایران انتخاب کننده نهایی است، گفت: هیچ کشوری در فضای سیاسی جدید برای حضور در صنعت نفت ایران اولویت ندارد.

امیرحسین زمانی نیا در حاشیه دیدار امروز (یکشنبه، ١٨ مردادماه) بیژن زنگنه، وزیر نفت، با دایشیرو یاما گیوا، معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن در گفتگو با شانا با اشاره به این که ایران و ژاپن سابقه خوبی در همکاری مشترک با یکدیگر داشتند، درباره این که آیا اولویت حضور در ایران با آسیایی ها است، گفت: ایران از بهترین پیشنهادها برای همکاری های بلندمدت استقبال می کند.

وی با بیان این که صنعت نفت هم اکنون به سرمایه گذاری، تکنولوژی و مدیریت پروژه نیازمند است، تاکید کرد: هیچ کشور یا شرکتی برای حضور در صنعت نفت ایران در اولویت نیست و این ایران است که اولویت ها را مشخص می کند.

زمانی نیا با بیان این که ژاپنی ها در مذاکرات دیروز بسیار جدی بودند، افزود: در فضای سیاسی جدید ایران انتخاب کننده نهایی است.

به گزارش شانا، ژاپنی ها نخستین هیئت از شرق آسیا هستند که پس از توافق ایران و ١+۵ وارد تهران شدند. پیش از اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران در سال ٢٠١٢، از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود؛ در کارنامه نفتی دو کشور همچنین می توان به حضور شرکت‌های ژاپنی در پروژه های نفتی همچون میدان آزادگان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در هیئت اقتصادی ژاپن، مدیران بخش‌های فاینانس، نفت و گاز، برنامه ریزی و سیاستهای منابع طبیعی، سوخت و خاورمیانه وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن (متی) حضور دارشتند.

همچنین مدیران و نمایندگان ویژه شرکتهای میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی (JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس، فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren)، جترو، بانک همکاریهای بین الملل ژاپن، بیمه صادرات و سرمایه گذاری ژاپن، گروه ملی فلزات و نفت و گاز ژاپن و مرکز همکاریهای ژاپن و خاورمیانه نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches