×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی برای توسعه دیگر میادین هستیم

اقتصادتهران: وزیرنفت جمهوری اسلامی ایران از انجام مذاکره با شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین نفتی مشترک کشورمان خبر داد و گفت: فرایند مناقصه توسعه میدان نفتی آزادگان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا،« بیژن نامدار زنگنه» روز چهارشنبه و پس از پایان جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا عقد قراردادهای مشابه با شرکت توتال، با شرکت های دیگر در دست انجام است؟، گفت: در جلسه عقد قرارداد با توتال، اعلام کردم میدان‌های مشترک ما مانند میدان‌های آزادگان، یاران، یادآوران ، لایه نفتی پارس جنوبی ، فاز دوم میدان مشترک آذر در استان ایلام در اولویت هستند و افزایش ضریب بازیافت میدان های آب تیمور و منصوری در دست انجام است.

وزیر نفت درباره اینکه با چه شرکت هایی در حال مذاکره هستید، گفت: با شرکت های مختلفی در حال مذاکره هستیم، در میدان آزادگان فرآیند مناقصه را شروع کرده ایم. از یک سری از شرکت های تایید صلاحیت شده دعوت کرده ایم، بعضی از شرکت ها به عنوان رهبر کنسرسیوم و برخی به عنوان همکار تعیین شده‌اند که اطلاعات بگیرند و پیشنهادهاشون را بدهند.

زنگنه درباره قرارداد منعقد شده با شرکت توتال فرانسه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و اینکه آیا تضمین های لازم برای اجرای این قرارداد برای مدت ۲۰ سال پیش بینی شده است، گفت: بله پیش بینی شده است. در صورت اجرا نکردن قرارداد آنها ضرر می بینند، اگر یک موقعی به هر دلیلی آنها نتوانند کار را انجام دهند، تمام سرمایه گذاری که کردند همانطور می ماند تا روز بازپرداخت های شان که میدان باید به تولید برسد. ما فقط از محل بخشی از تولید میدان بازپرداخت را انجام می دهیم. این مهمترین ضمانت است برای اینکه طرف هایی که سرمایه گذاری می کنند مانع هر گونه اقدامی بشوند که سرمایه گذاری آن ها را به خطر بیاندازد.

زنگنه درباره قرارداد با شرکت توتال فرانسه گفت: ارزش خالص قراردادی که ما منعقد کردیم حدود ۵ میلیارد دلار است. البته پولی که توتال می آورد حدود ۶ میلیارد دلار است که یک میلیارد دلار بابت مالیات و عوارض به دستگاه های دولتی ایران پرداخت می شود و خالص سرمایه گذاری این شرکت حدود ۵ میلیارد دلار است.

وزیر نفت افزود: سهم شرکت توتال از این قرارداد ۵۰٫۱ درصد، شرکت ملی نفت چین ۳۰ درصد و شرکت پتروپارس ۱۱٫۹ درصد است که باید این مبالغ را بیاورند. بازگشت اصل و سود پول و سود کاری که انجام می دهند فقط از محل حداکثر ۵۰ درصد تولید میدان پرداخت می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches