×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
true
true
درآمد 138 هزار ميليارد ريالي دولت از محل پروژه ملي ايرانسل

مديرعامل ايرانسل، درآمد مستقيم و غيرمستقيم دولت از محل پروژه ملي ايرانسل را 138 هزار ميليارد ريال اعلام کرد.

به گزارش موج، عليرضا قلمبر دزفولي، در همايش رسانه اي ويژه هفتمين سالروز راه‌اندازي شبکه تلفن همراه ايرانسل، گفت: از اين ميزان 85 هزار ميليارد ريال درآمد مستقيم دولت از ايرانسل در طي هفت سال گذشته بوده است.

وي، منافع ملي حاصل از سرمايه‌گذاري ايرانسل را تحقق خصوصي‌سازي و اجراي سياست‌هاي اجرايي اصل 44 و ايجاد بستر مناسب براي سرمايه‌گذاري خارجي بيشتر، موفقيت در اجراي شرکت مشترک داخلي و خارجي، تحقق سياست‌هاي دولت و مجلس دخصوص تثبيت و کاهش قيمت‌ها، افزايش ضريب نفوذ و تحقق ضريب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه، تحقق فناوري نسل 2.75 تلفن همراه در کشور، ايجاد اشتغال مستقيم و غيرمستقيم 42 هزار نفري، کاهش تصدي گري دولت و افزايش درآمدهاي آن، کاهش قابل ملاحظه در قيمت سيم‌کارت، تحويل به روز سيم‌کارت، تحول در حوزه خدمت‌رساني، تحقق 1.2 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي و اطمينان سرمايه‌گذاران خارجي از سرمايه‌گذاري در کشور توصيف کرد.

مديرعامل ايرانسل، تامين زيرساخت‌هاي لازم براي تحقق سرويس‌هاي مبتني بر زندگي ديجيتال، طرح‌ريزي بسته راهکارهاي سازماني براي کمک به سازمان‌ها به منظور ايجاد يک سازمان بهره‌ور، چابک و منعطف، توسعه کيفي و کمي بسترهاي ارايه محتواي الکترونيکي، ارايه متنوع‌ترين و مقرون به صرفه‌ترين تعرفه در کشور، افزايش ترافيک ديتا به ميزان صد درصد در مقايسه با سال گذشته براي دومين سال متوالي، ارايه راهکارهاي سازماني به بيش از 300 سازمان و شرکت، افزايش 13 برابري سهم فروش USSD در مقايسه با سال گذشته، افزايش ضريب استفاده از محتواي چندرسانه‌اي به 37 درصد با ارايه سرويس‌هاي جديد، ارايه سرويس #7* براي خريد شارژ مستقيم از ايرانسل و ارايه سرويس #100* به عنوان باجه ايرانسل براي بانکداري همراه از سرويس‌ها و محصولات مهم ايرانسل به شمار مي‌روند.

دزفولي، از جمله سرويس‌هاي جديد ايرانسل در يک سال اخير را چارسوي ايرانسل، پيامک صوتي، تلفن اينترنتي وايمكس، سرويس اطلاعات شهري، اعلام دسترسي، چتر وايمکس، نانو سيم، ميزبان تماس، پيشنهادات تشويقي مبتني بر مکان، بسته افزايشي بلند مدت و ترکيبي، سامانه جامع بانکداري همراه، سامانه خريد شارژ و ايرانسل من عنوان کرد.

وي با اشاره به ارزيابي اپراتورهاي تلفن همراه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با هفت معيار مديريت و رهبري، منابع انساني، نتايج کليدي عملکرد، فرآيندهاي سازماني، نتايج مشتري، نتايج جامعه و منابع و مشارکت با شاخص‌هاي مختلف گفت: بر اساس اين شاخص‌ها در سال جاري، شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل رتبه اول و شرکت ارتباطات سيار رتبه دوم را در ارزيابي اپراتورهاي شبکه سيار کسب کردند.

مديرعامل ايرانسل، جايگاه اين اپراتور در بين 100 شرکت برتر ايران براساس ارزيابي‌هاي سازمان مديريت صنعتي در سال 91 در بخش فروش يا درآمد را رتبه 24، در بخش ميزان فروش يا درآمد در بين شرکت‌هاي غيرهولدينيگي را رتبه شش، در بخش بازدهي فروش يا حاشيه سود را رتبه 15، در بخش سودآوري را رتبه هشتم، در بخش بازده دارايي‌ها را رتبه دهم و در بازده ارزش ويژه را رتبه سوم ذکر کرد.

وي گفت: ايرانسل يکي از 10 شرکت پيشرو در رتبه بندي 100 شرکت برتر در سال 1390 بوده و هيچ يک از ديگر شرکت‌هاي مخابراتي در تمامي اين شاخص‌ها به صورت همزمان در سه سال متوالي ارتقاء نداشته‌اند.

دزفولي سهم ايرانسل از بازار تلفن همراه کشور را 46.1 درصد عنوان کرد و افزود: اين اپراتور در طي هفت سال گذشته بيش از 42 هزار شغل مستقيم و غيرمستقيم ايجاد کرده و بکارگيري حدود دو هزار نفر در سراسر کشور با اشتغال‌زايي مستقيم، اشتغال بيش از 40 هزار نفر در شبکه برون‌سپاري شده فني، فروش و پشتيباني با اشتغال‌زايي غيرمستقيم، بکارگيري بيش از 300 شرکت همکار در زمينه‌هاي فني، مهندسي و خدماتي، بکارگيري بيش از 18 شرکت در زمينه تامين محتوا، بکارگيري بيش از 20 شرکت در حوزه توزيع و فروش و تعامل با کليه بانک‌هاي کشور از دستاوردهاي ايرانسل است.

به گفته وي، ايرانسل براي ايجاد زيرساخت‌هاي توسعه کسب و کار جديد با معرفي و بسترسازي نسبت به کمک براي ايجاد کسب و کارهاي جديد با ايجاد بستر تجارت الکترونيک با بکارگيري بانک‌ها و شرکت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مانند سيم‌رمز، سيم‌بانک، بانکداري همراه روي USSD، توسعه بازار کسب و کار محتواهاي ديجيتالي با ايجاد زيرساخت‌هاي ارائه خدمات ارزش افزوده با مشارکت بيش از 18 تامين‌کننده محتوا و قابل گسترش به توليدکنندگان برنامه‌هاي کاربردي در سطح شرکت‌ها و اشخاص، ايجاد بستر امن انتقال ديتا و مشارکت در ايجاد کسب و کارهاي جديد و به روز شامل قرائت از راه دور کنتورهاي آب، برق و گاز و مديريت هوشمند ساختمان، ايجاد زيرساخت سرويس‌هاي مبتني بر موقعيت و مشارکت با شرکت‌هاي مختلف در ارائه سرويس‌هاي تبليغات براساس موقعيت، طراحي و پياده‌سازي سيستم‌هاي رديابي ماشين و دستگاه در ناوگان حمل و نقل و شرکت‌هاي پخش اقدام کرده است.

دزفولي با اشاره به تعهدات پوششي پروانه اپراتور دوم تلفن همراه کشور گفت: براساس پروانه ايرانسل در سال هشتم قراردادي خود بايد 9 هزار و 89 کيلومتر از جاده‌هاي کشور را تحت پوشش قرار دهد که با عملکرد 247 درصدي، 22 هزار و 412 کيلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرارداده است.

وي ادامه داد: همچنين پوشش جمعيتي ايرانسل نيز بايد 74.29 درصد در سال هشتم باشد که درحال حاضر 82.53 درصد است.

به گفته دزفولي، متوسط نرخ قطعي مکالمات براساس تعهدات پروانه در سال هفتم قراردادي بايد 1.5 درصد و در سال هشتم بايد يک درصد باشد اما وضعيت فعلي شبکه 0.77 درصد است و نرخ موفق انتقال تماس 98.2 درصد است.

وي اظهار داشت: 98.5 درصد پوشش ديتا در مناطق تحت پوشش شبکه تلفن همراه ايرانسل با فناوري EDGE است که حداکثر سرعت فعلي آن 220 کيلوبيت بر ثانيه و متوسط سرعت تجربه شده توسط مشترکين بيش از 100 کيلوبيت بر ثانيه است.

دزفولي از رشد دو برابري ترافيک ديتا در يک سال گذشته در شبکه ايرانسل خبر داد و افزود: اين ميزان رشد فراتر از الگوي جهاني است و اين درحالي است که نرخ رشد صدا 16 درصد، نرخ رشد پيامک 21 درصد و نرخ رشد پيام چندرسانه‌اي 83 درصد است و گرايش مشترکان به استفاده از محصولات چندرسانه‌اي افزايش يافته است.

وي، رشد ترافيک محتوا از ابتداي سال تا مهر ماه جاري را در مقايسه با سال 91 رشد 37 درصدي عنوان کرد و از رشد صد درصدي تعداد ارايه‌کنندگان محتوا در مقايسه با سال گذشته خبر داد.

به گفته مديرعامل ايرانسل، درحال حاضر بيش از سه ميليون و 80 هزار نقطه دسترسي به شبکه فروش ايرانسل در سراسر کشور و بيش از دو ميليون و 800 هزار نقطه فروش الکترونيکي شارژ ايرانسل وجود دارد.

وي، توسعه نقاط دسترسي فروش به ميزان بيش از تعداد مشترکين در کشور، دسترسي به خدمات ايرانسل از طريق شبکه بانکي کشور توسط 27 بانک با استفاده از خود پرداز، اينترنت، پايانه فروشگاهي، وب کيوسک، تلفن همراه، بانکداري همراه و شارژ مستقيم بدون PIN و IVR را از ديگر دستاوردهاي ايرانسل عنوان کرد.

دزفولي گفت: فروش الکترونيکي شارژ ايرانسل نيز با رشد 13 برابري 17 درصد از حجم شارژهاي فروخته شده را به خود اختصاص داده است.

وي، پاسخگويي به مشتريان را به صورت 24 ساعته و 365 روز سال ذکر کرد و افزود: پاسخگويي ماهيانه به بيش از 1.6 ميليون تماس در مراکز ويژه مشترکان تلفن همراه، وايمکس، نمايندگان رسمي فروش و پشتيباني اختصاصي مشتريان سازماني صورت مي‌گيرد و رکورد پاسخگويي به بيش از 95 درصد از تماس‌ها در کمتر از 35 ثانيه نيز ثبت شده است.

دزفولي از راه‌اندازي سيستم سنجش رضايت مشتريان پس از اتمام هر تماس، ارسال اطلاعات و تنظيمات مورد نياز مشترکان در حين تماس با استفاده از پيامک و طراحي و راه‌اندازي نرم افزارتخصصي روابط با مشتريان مبتني بر بستر تلفن همراه «ايرانسل من» خبر داد.

وي گفت: رومينگ سيمکارت‌هاي دائمي ايرانسل را با 420 اپراتور دنيا در 156 کشور، رومينگ سيم‌کارت‌هاي اعتباري را با 168اپراتور دنيا در 75 کشور، رومينگ ديتا با 301 اپراتور دنيا در 115 کشور، امکان استفاده از کارت شارژ اپراتور مقصد و ارائه تخفيف ويژه رومينگ حج تا 74 درصد تخفيف و امکان استفاده از سيم‌کارت‌هاي ايرانسل در طول 21 خط پرواز بين‌المللي براي اولين بار در کشور از ديگر دستاوردهاي ايرانسل به شمار مي‌رود.

دزفولي، راهکارهاي سازماني اين اپراتور را مجموعه‌اي از راهکارهاي ارتباطاتي جامع (END TO END) که با مشارکت سازمان در جهت تشخيص نياز ارتباطي، طراحي راهکار و اجراي آن با هدف توسعه کسب و کار، سهولت ارتباطات، افزايش امنيت ارتباطات و دسترسي مستمر انجام مي‌گيرد، تعريف کرد.

به گفته وي، شبکه انتقال امن ديتا، شبکه اختصاصي مجازي تلفن همراه، شبکه اختصاصي مجازي، سامانه ارتباط تعاملي، پيامک انبوه سازماني، خبرنامه همراه سازماني، آهنگ پيشواز سازماني، سازمان مجازي و صورتحساب متمرکز و راهکارهاي بانکي و پرداخت از جمله راهکارهاي سازماني ايرانسل هستند.

دزفولي، ايرانسل را تنها ارائه‌کننده سامانه جامع ارائه خدمات ارزش افزوده توصيف کرد و گفت: اين سامانه اين امکان را براي شرکت‌هاي تامين‌کننده خدمات ارزش افزوده فراهم مي‌کند تا بتوانند از طريق واسط‌هاي کاربري استاندارد (API) و در کمترين زمان به بستر ارتباطي امکانات اپراتوري دسترسي پيدا کرده و محصول خود را به بازار ارائه کنند.

وي، عدم افزايش تعرفه در طول هشت سال گذشتهف تداوم شارژ شگفت‌انگيز براي دريافت 20 درصد تخفيف در هزينه‌ها و ارائه تعرفه فلت از ابتداي راه‌اندازي شبکه و عدم دريافت هزينه جابجايي را از ويژگي‌هاي شبکه ايرانسل برشمرد.

مديرعامل ايرانسل با ارايه گزارشي درخصوص وضعيت شبکه وايمکس اين اپراتور از وجود 420 هزار مشترک با رشد 33 درصدي در يک سال گذشته، 786 نمايندگي فروش، 765 سايت وايمکس و 35 شهر تحت پوشش خبر داد.

به گفته وي، درحال حاضر شهرهاي تهران، کرج، مشهد، تبريز، شيراز، اصفهان، اهواز، ري، پاکدشت، قرچک، انديشه، اسلامشهر، قدس، شهريار، دزفول، ورامين، فرديس، شهرک صنعتي طوس، شهرک صنعتي چرمشهر، شهرک صنعتي اطلس، محمودآباد، گلستان، خميني شهر، خوراسگان، شهرک صنعتي شيراز، شاهين شهر، سردرود، شهر صنعتي جي، کاشان، بهارستان، هشتگرد، سبزوار، انديمشک و آبادان تحت پوشش وايمکس ايرانسل قرار دارند.

دزفولي گفت: رشد ترافيک سالانه ديتاي وايمکس ايرانسل از ابتداي سال تا مهر 92 در مقايسه با سال گذشته 69 درصد بوده است.

وي در هفتمين سالروز راه‌اندازي شبکه تلفن همراه ايرانسل، هفت سرويس شاخص اين اپراتور را بستر ديتا، راهکارهاي سازماني، روش‌هاي پرداخت همراه، محتواي ديجيتال، سرويس‌هاي ارزش افزوده، سرويس‌هاي مبتني بر مکان و رايانش ابري عنوان کرد.

دزفولي درخصوص هفت ويژگي شبکه ايرانسل نيز به پوشش راديويي گسترده در راستاي پوشش جمعيتي مناطق مختلف کشور، زيرساخت‌هاي مبتني بر IP همراه با قابليت‌هاي بالا از جمله مکانيزم‌هاي مهندسي ترافيک و کنترل ازدحام، انتقال سريع مکالمه و ديتا، بکارگيري استانداردهاي جهان و جايگزين کردن آن با نسل‌هاي ارتقاء يافته به موازات توسعه شبکه، راه‌اندازي فناوري‌هاي پيشرفته نسل‌هاي جديد موبايل به منظور ايجاد لايه‌هاي محافظ شبکه، ايجاد شبکه موازي به منظور پشتيباني شبکه در شرايط بحران و بلاياي طبيعي، انجام اقدامات بلادرنگ و شبانه‌روزي براي رفع خرابي‌هاي احتمالي و راه‌اندازي مرکز مديريت شبکه با قابليت پايش و مديريت جامع شبکه و کنترل بر خط کيفيت شبکه اشاره کرد.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches