×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
درآمدهای نفتی یک سوم از بودجه دولت را شامل می‌شود

تهران اکونومی: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره بودجه سال آینده کشور از اتکای اندک بودجه به نفت خبر داد.

محمد باقر نوبخت در حاشیه آیین پایانی نخستین کنفرانس اقتصاد ایران در جمع خبرنگاران با بیان این که با احتساب ٧٢ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه، منابع حاصل از درآمدهای نفتی سال آینده به ٧١ هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: این میزان درآمد نفتی نسبت به بودجه ٢٢۴ میلیارد تومانی عمومی کشور و همچنین بودجه ٨٣٨ هزار میلیارد تومانی کل کشور رقم اندکی است و می توان گفت که درآمدهای نفتی یک سوم از درآمدهای دولت را شامل می شود.

وی گفت: پارسال در شرایطی که قیمت نفت ١٠٨ دلار برای هر بشکه بود، دولت بودجه سال ٩٣ را بر مبنای نفت ١٠٠ دلاری تنظیم کرد؛ برای سال آینده با توجه به افتهای پیاپی قیمت نفت، مجلس، بودجه را با توجه به شرایط کنونی بررسی می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: با توجه به پیش بینی ها به نظر می رسد قیمت نفت به رقمی کمتر از بودجه پیش بینی شده برسد، در این صورت، درآمد ٣۵ هزار میلیارد تومانی دولت از محل منابع حاصل از فروش نفت حاصل نمی شود. از این رو دولت باید به همین میزان از هزینه های مصرفی خود بکاهد.

وی با بیان این که بودجه جاری و عمومی کشور برای سال آینده مشخص شده است، گفت: دولت با وجود کاهش قیمت نفت قصد دارد بودجه پروژه های عمرانی کشور را کاهش ندهد و حتی بیش از پارسال برای این بخش بودجه ریزی کند.

نوبخت گفت: تاکنون ٢٣ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور بودجه تعیین شده که این میزان ۶٧ درصد از کل بودجه طرحهای عمرانی کشور را شامل می شود.

وی گفت: سال آینده در بدبینانه ترین شرایط قیمت نفت، دولت تخصیص منابع به طرحهای عمرانی را تغییر نمی دهد.

معاون رئیس جمهوری گفت: سال آینده ١٠٣ هزار میلیارد تومان از سوی شرکت‌های دولتی در طرح‌های عمرانی کشور سرمایه گذاری می شود که این موضوع تاثیری بسزا در اقتصاد کشور خواهد داشت.

نوبخت اظهار داشت: ملت ایران تاکنون برای حفظ آرمان‌های خود هزینه های زیادی را متحمل شده است و از این پس نیز دولت برای حفظ این آرمان‌ها با کمک صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی برای عبور از تحریم ها و فشارها آماده می شود.

وی گفت: دولت مصمم است که در برنامه زمان بندی شده، بدهیهای گذشته را به نظام بانکی کشور پرداخت کند تا به این وسیله به رونق اقتصادی کشور کمک شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches