×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دانش آموزان به آموزش مهارت های زندگی نیاز دارند

اقتصادتهران: دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: دانش آموزان علاوه بر مهارت های فنی و حرفه ای به آموزش مهارت های زندگی نیاز دارند؛ چرا که جای خالی مهارت های زندگی و عدم آشنایی با این مهارت ها موجب بروز آسیب های اجتماعی و مشکلات بسیاری در جامعه می شود.

به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی ٩۶-٩٧ با عنوان ‘زنگ مهر و مقاومت’ در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه ١٩ تهران افزود: زیر ساخت های لازم برای مهارت های زندگی از جمله مهارت تفکر منطقی، مهارت اعتماد به نفس، حل مساله، کنترل خشم، قدرت مخالفت و نه گفتن از جمله مهارت های زندگی به شمار می آید که باید از سنین کودکی در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

دستیار رئیس جمهوری اظهار کرد: در نظام آموزشی ٢ واحد مهارت های زندگی و حقوق شهروندی برنامه ریزی شده است که اگرچه لازم است اما کافی نیست و باید همکاری های بیشتری در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی تاکید کرد : جامعه بیشتر به انسان های توانمند نیاز دارد و کار ویژه آموزش و پرورش تربیت انسان مدنی است تا در نسل های آتی شاهد تحولی بنیادین باشیم.

وی همچنین تاکید کرد:عزم و اراده ملی باید به سویی حرکت کند که هدف نظام آموزش و پرورش، صرفا تربیت انسان های دانشمند نباشد.

مولاوردی ادامه داد: فعالیت های خوبی از جمله تشکیل شوراهای دانش آموزی انجام شده است تا به توسعه گفتمان و گفت و گوهای ملی میان نوجوانان و جوانان همچنین بیان آزادانه نظرات و تمرین مردم سالاری، کمک شود اما باید دید اینگونه اقدامات به کجا رسیده است.

مولاوردی با اشاره به پیوست احکام وزرا که توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است، گفت: هشت اولویت عمومی و هشت اولویت تخصصی علاوه بر پیشبرد امور جاری وزارتخانه آموزش و پرورش و اصلاحات ساختاری برای تحقق برنامه های دولت تعیین شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches