×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دادخواست تبدیل پرداخت مهریه خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

اقتصادتهران: رئیس دادگستری کل استان تهران گفت: بخشنامه جدیدی از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده که بر اساس آن همه کسانی که قبلا برای مهریه محکوم شده اند و اقساط مهریه آنها تقسیط شده در صورتی که دادخواست تبدیل بدهند خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا غلامحسین اسماعیلی روز دوشنبه در دومین نشست شورای مدیران دادگستری استان تهران افزود: اگر ۲۰ درصد زندانیان مهریه در تهران باشند یک مساله عادی است ولی ۱۰درصد زندانیان مهریه در تهران هستند.

وی گفت: مقایسه آمار زندانیان استان تهران با زندانیان کل کشور نشان می دهد که تهران وضعیت مناسبی نسبت به کل کشور دارد.

اسماعیلی با اشاره به مباحث فقهی مطرح شده میان رئیس قوه قضاییه و آیت الله مکارم شیرازی گفت: در این مباحث نقاط مشترک فراوانی وجود داشت و درباره عسر نکته مهم این است که اصل بر اعسار است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. چون این دین به عنوان دین ابتدایی مطرح است.

اسماعیلی گفت: مشکلات بسیاری در حوزه نشر آگهی و دعوت از اصحاب پرونده وجود دارد که با بهره گیری از سامانه آگهی های دیجیتال این مشکلات رفع خواهد شد.

وی افزود: دادگستری استان تهران اولین استانی است که از این سامانه استفاده می کند و گام بلند دیگری در بهره برداری از خدمات الکترونیکی خواهیم داشت.

اسماعیلی گفت: مقایسه ای میان پرونده های قضایی استان تهران در شش ماه اول امسال با شش ماه سال گذشته نشان می دهد که ۱۱درصد به این پرونده ها اضافه شده است.

وی افزود: نسبت به سال گذشته در محاکم قضایی استان تهران ۱۳ درصد و دادسراها تقریبا ۵درصد، دادگاه های تجدیدنظر و کیفری یک ۲۰ درصد، اجرای احکام مدنی ۲۰درصد و اجرای احکام کیفری ۹درصد پرونده افزایش داریم که میانگین این آمار در دادگستری استان تهران ۱۱ درصد است.

رئیس شورای مدیران دادگستری استان تهران با بیان نکاتی درباره مدیریت قضایی و نقش آن در رسیدگی قاطع و سریع به پرونده ها گفت: نظارت های مدیریتی در حوزه های مختلف دادگستری اهمیت فراوانی برای مدیران مجتمع ها دارد.

اسماعیلی گفت: ۱۷درصد از پرونده های مسن که سالهاست در محاکم مختومه نشده در شش ماه اول امسال کاهش یافت ولی با توجه به هدفگذاری انجام شده که ۵۰درصد بوده سهم باقیمانده شش ماه دوم تا پایان سال ۳۳درصد خواهد بود.

علی اصغر تدین، معاون مرکز آمار و فناوری های اطلاعات قوه قضاییه نیز در این مراسم گفت: با توجه به توسعه انواع خدمات که در دفاتر خدمات ااکترونیکی قضایی ارائه می شود تا پایان سال تحولی رخ خواهد داد تا برخی جلسات دادگاه ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و پرونده های زندانی دار مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: شاید در آینده نزدیک جلسات رسیدگی را بدون حضور اصحاب دعوا برگزار کنیم و افراد با مراجعه به مکان‌هایی که امکان استفاده از ویدئو کنفرانس را داشته باشد در جلسات دادگاه شرکت کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches